27 هزار میلیارد تومان ارزش معاملات امروز بورس

27 هزار میلیارد تومان ارزش معاملات امروز بورس
(دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹) ۱۴:۵۵

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افت 10 هزار و 136 واحد همراه شد، اما ارزش معاملات بورس و فرابورس به 27 هزار و 322 میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در مجموع به بیش از 27 هزار و 322 میلیارد تومان رسیده و در پایان معاملات شاخص کل بورس با کاهش 10 هزار و 136 واحد به رقم یک میلیون و 512 هزار و 971 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن که بیشتر مورد نظر معامله‌گران است، امروز 785 واحد رشد کرد و به رقم 442 هزار و 867 واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌ها در بورس تهران امروز به بیش از 5 میلیون و 988 هزار میلیارد تومان رسید و معامله‌گران امروز در بورس تهران در یک روز پر معامله بیش از 22.6 میلیارد اوراق سهام حق‌تقدم و سایر اوراق مالی در قالب 2.5 میلیون فقره معامله و به ارزش 20 هزار و 407 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس که به بیش از 6 هزار و 915 میلیارد تومان رسید، را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس اوراق و فرابورس بیش از 27 هزار و 322 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام 0.67 درصد عقب‌نشینی کردند، اما بر عکس شاخص کل بورس در معیار هموزن و شاخص قیمت هموزن 0.18 درصد رشد کردند.

همچنین شاخص آزاد شناور 0.37 درصد‌،شاخص بازار اول بورس 0.5 درصد و شاخص بازار دوم بورس 0.87درصد کاهش یافتند.

نمادهای تأثیرگذار بورس کاهشی بودند که این امر باعث افت شاخص کل شد، بهگونه‌ای که بیشتری اثر کاهشی در شاخص بورس را نمادهای تاپیکو مربوط به نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، فولاد مبارکه، گل‌گهر، چادرملو، ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری امید داشته‌اند.

نمادهای پر تراکنش در بورس تهران امروز شامل بانک تجارت، ایران‌خودرو، شستا، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زرماکارون و بانک صادرات ایران بودند .

همچنین در فرابورس ایران هم شاخص کل در نهایت 23 واحد افت کرده و به رقم 19 هزار و 178 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 304 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 3.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.2 میلیون نوبت معامله و به ارزش 6هزار و 915 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای پتروشیمی مارون و سنگ‌آهن گهرزمین امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس را داشتند و در جهت دیگر نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن، صبا تأمین و نماد دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران امروز شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، سرمایه‌گذاری مالی سپهرصادرات، دامپروری ملاردشیر، بانک دی، پتروشیمی ارومیه، توزیع غذای دنا آفرین فدک، لاستیک یزد بوده‌اند.

تعداد بازدید : ۴,۶۱۹