آغاز عملیات اجرایی طرح545 میلیون دلاری GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب

آغاز عملیات اجرایی طرح545 میلیون دلاری GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب
(پنج شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹) ۱۴:۳۰

استاندار کرمانشاه در بازدید از طرح GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب، از آغاز عملیات اجرایی این پروژه عظیم غرب کشور در دی ماه امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار نیپنا؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صبح امروز پنجشنبه (سیزدهم آذرماه) به همراه هیئتی از مقام های استانی و نیز نمایندگان مردم استان کرمانشاه در خانه ملت، بار دیگر ضمن بازدید از طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب موسوم به طرح ارزشمند GTPP (تبدیل گاز طبیعی به پلی پروپیلن) ، احداث این واحد پتروشیمی را تحقق دیرینه یکی از آرزوهای مردم استان خواند.

براساس این گزارش؛ پیش بینی می شود عملیات اجرایی این طرح پتروشیمی با سرمایه گذاری 545 میلیون دلار در اسلام آباد غرب از ماه آینده به طور رسمی آغاز شود.

طرح GTPP در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس واقع در اسلام آباد غرب با بکارگیری از دانش فنی و کاملا ایرانی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در سه فاز تبدیل گاز طبیعی به متانول (ظرفیت 660 هزار تن سالانه)، تبدیل متانول به پروپیلن(ظرفیت 120 هزار تن سالانه) و در نهایت تولید محصول ارزشمند وگران پلی پروپیلن (ظرفیت 120 هزارتن سالانه) احداث می شود.

برپایه این گزارش؛ با اجرایی شدن این طرح و احداث زنجیره صنایع پایین دستی، پتروشیمی اسلام آباد غرب، به یکی از بازوهای اشتغالزایی، رونق اقتصادی و پویایی کسب و کار استان کرمانشاه تبدیل شود.




تعداد بازدید : ۵,۱۶۲