24 هزار میلیارد تومان ارزش معامله های بورس و فرابورس

24 هزار میلیارد تومان ارزش معامله های بورس و فرابورس
(دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹) ۱۴:۰۷

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 38 هزار و 656 واحد روبرو شد و ارزش معاملات نیز رشدکرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا بورس تهران در تداوم رشد شاخص طی هفته جاری روز جاری نیز رشد شاخص را رقم زد و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم رشد قابل توجهی داشته، به گونه‌ای که در پایان معاملات روزانه با افزایش 38 هزار و 656 واحد به رقم یک میلیون و 465 هزار و 934 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن با افزایش 6942 واحد به رقم 417 هزار و 788 واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌های بورسی امروز به بیش از 5 میلیون و 739 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله گران در بورس تهران بیش از 15.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.8 میلیون نوبت معامله و به ارزش 18 هزار و 135 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین در فرابورس ایران امروز معامله گران بیش از 5982 میلیارد تومان داد و ستد کردند که با این حساب ارزش امروز معاملات بورس ایران و فرابورس ایران به بیش از 24 هزار و 117 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبزپوش بوده و رشد کردند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس با معیار هم وزن و نیز شاخص قیمت با معیار هموزن 1.6 درصد رشد کردند. همچنین شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 2.7 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 2.2 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.8 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم 2.4 درصد رشد کردند.

نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گل گهر، چادر ملو و سرمایه گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

بر اساس این گزارش ، نمادهای پرتراکنش امروز در بورس تهران شامل شستا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، دارویی برکت و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، بودند.

همچنین در فرابورس ایران هم شاخص کل 425 واحد رشد کرده و به رقم 18 هزار و 261 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 242 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 3.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 900 هزار معامله و به ارزش 5982 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، صبا تأمین، بانک دی، ذوب‌آهن، پتروشیمی تندگویان و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای برق و انرژی پیوندگستر پارس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، توزیع غذای دنا آفرین، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، پتروشیمی ارومیه، توسعه مسیر برق گیلان و لاستیک یزد بودند.

تعداد بازدید : ۳,۹۹۹