مدیر عامل گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان:

پس از افتتاح، به دنبال احداث پارک اوره و کریستال ملامین در لردگان هستیم

پس از افتتاح، به دنبال احداث پارک اوره و کریستال ملامین در لردگان هستیم
(چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹) ۱۴:۲۹

مدیرعامل پترول گفت: پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان که توسط رئیس جمهوری افتتاح رسمی می شود، پروژه ای ملی است که سالانه 240 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

رسول اشرف زاده مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان(پترول) در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ صنعت پتروشیمی، واحد اوره و آمونیاک لردگان تجلی خودباوری است که از قالب شعاری بودن به طرحی عملیاتی رسیده است.

وی درباره شروع و راه اندازی این طرح گفت: دوره آزمایشی تولید آمونیاک از تیرماه 99 و تولید اوره نیز از شهریور 99 آغاز شده است و خوشبختانه این مرحله بدون اشکالات فنی به تولید و حتی فروش هم رسیده است و فردا ( ششم آذر ماه) به طور رسمی افتتاح می شود.

اشرف زاده در زمینه تولید و فروش اوره و آمونیاک در این بازده زمانی گفت: از شهریور ماه امسال حدود 15 هزار تن اوره به فروش رسیده است و آمونیاک نیز که در تیرماه با حدود ۸۰ درصد ظرفیت در مدار تولید بوده، این محصول تولید شده به مصرف پتروشیمی ارومیه و سایر بخش ها رسیده است.

وی درباره میزان ظرفیت تولید اوره و آمونیاک در پتروشیمی لردگان گفت: ظرفیت اوره و آمونیاک در مجموع یک میلیون و 750 هزارتن است که 677 هزار تن آن آمونیاک و یک میلیون و 75 هزار تن آن اوره است. ولی میزان تولید این محصولات برای فروش حدود یک میلیون و 75 هزار تن اوره و 80 هزار تن امونیاک خواهد بود.

به گفته وی بخش عمده ای از سرمایه گذاری برای احداث و راه اندازی این پروژه حدود 504 میلیون یورو فاینانس بوده است که صد درصد آن مورد استفاده قرار گرفته است و بخشی نیز از آورده پترول و‌تسهیلات ریالی برا ی تامین مالی پروژه به کار رفته است.

وی استفاده از نیروهای بومی در پیشبرد پروژه را قابل توجه ذکر کرد و گفت: لردگان از معدود شرکت هایی است که از بدو شروع طرح، بیش از 80 درصد نیروهای آن بومی بوده اند و در زمینه ایمنی نیز تاکنون در واحد لردگان 28 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه را به ثبت رسانده است که این مورد می تواند رکورد ایمنی را در پی داشته باشد.

پیش بینی طرح توسعه پتروشیمی لردگان تا 5 سال آینده

اشرف زاده از طرح های توسعه ای لردگان به عنوان تکمیل زنجیره ارزش گفت: لردگان برنامه توسعه ای خود را تا 5 سال آینده ترسیم کرده است. طرح کریستال ملامین با ظرفیت 40 هزار تن و با سرمایه گذاری حدود 50 میلیون دلار در حال اجراست و نزدیک به 25 درصد در لردگان پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: 2 پارک صنعتی اوره رزینی و‌کریستال ملامین تعریف شده است و تمام مصوبات آن اخذ شده و فردا ( ششم آذر ماه) پس از افتتاح واحد پتروشیمی لردگان، کارهای مقدماتی آن انجام می شود. آن دو پارک، یکی پارک صنعتی اوره رزینی به ظرفیت 150 هزار تن و دیگری کریستال ملامین با ظرفیت 30 هزار تن است. به عبارتی این طرح های توسعه ای قبل از افتتاح رسمی صورت گرفته که می تواند قابل توجه باشد.

اشرف زاده در زمینه سرمایه گذاری این طرح ها گفت: طرح کریستال ملامین با سرمایه گذاری 50 میلیون دلار توسط پترول اجرا می شود و پارک ها نیز با سرمایه گذاری 25هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی صورت خواهد گرفت و این بخش ها از حمایت ما به عنوان سهامدار برخوردار خواهند شد.

تعداد بازدید : ۵,۲۰۸