واگذاری سهام ساسول در یک واحد پلی اتیلن آمریکا

واگذاری سهام ساسول در یک واحد پلی اتیلن آمریکا
(سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹) ۱۶:۱۴

ساسول از فروش 50 درصد سهام یک مجتمع تولید پلی‌اتیلن سنگین خود در ایالت تگزاس آمریکا خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت ساسول آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه (چهارم آذرماه) اعلام کرد که با هدف تمرکز بر تولید مواد شیمیایی ویژه و کاهش بدهی‌های خود، توافق کرده است 50 درصد سهام خود را در واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) در ایالت تگزاس آمریکا، را با قیمت 404 میلیون دلار به شرکت اینئوس جیمینی INEOS Gemini HDPE Holding Co بفروشد.

شرکت پتروشیمی ساسول آفریقای جنوبی، بزرگترین تولیدکننده سوخت موتور از زغال سنگ، برای کاهش بدهی در فعالیت‌های تغییر ساختار داده است.

کل بدهی ساسول برای سال منتهی به 30 ژوئن 189.7 میلیارد راند آفریقای جنوبی (12.34 میلیارد دلار) بود.

ساسول اعلام کرد: فروش این سهم نشان دهنده گام بعدی در دستیابی به اهداف راهبردی و مالی این شرکت با تسریع تمرکز بر مواد شیمیایی ویژه و کاهش بدهی خالص است.

ساسول ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که شرکت شیمیایی لایندل بازل موافقت کرده است که 50 درصد از سهام یک واحد تجاری مستقر در ایالات متحده آمریکا را به مبلغ 2 میلیارد دلار بخرد.

واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین جیمینی در تگزاس که در سال 2017 میلادی به بهره‌برداری رسید، یک سرمایه گذاری مشترک بین ساسول و پتروشیمی‌ آمریکایی جیمینی و اینئوس، تولیدکننده مواد شیمیایی ویژه و فرآرده‌های نفتی است

تعداد بازدید : ۳,۳۲۸