بازگشت شاخص به مدار رشد

بازگشت شاخص به مدار رشد
(دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹) ۱۴:۱۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 16هزار و 690 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا شاخص بورس تهران به مدار رشد بازگشت به طوری که،‌ شاخص کل در پایان معاملات امروز با افزایش 16690 واحد در نقطه یک میلیون و 375 هزار و 538 واحد رسید.

شاخص کل بورس با معیار هموزن که بیشتر مورد توجه معامله‌گران قرار می‌گیرد امروز با افزایش 4 هزار و 923 واحد به رقم 387 هزار و 614 واحد رسید و ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 301 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 11.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.4میلیون نوبت معامله و به ارزش 11 هزار و 735 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 3 هزار و 978 میلیارد تومان رسید مجموع ارزش معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس ایران به بیش از 15 هزار و 713 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز رنگ بوده که حکایت از رشد شاخص‌ها دارد گرچه رشد این شاخص‌ها حداکثر 1.7 درصد بوده است که در بازار اول بورس روی داد.
شاخص کل بورس و همچنین شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی سهام هر کدام 1.2 درصد رشد کردند. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن 1.2 درصد رشد کرد و شاخص قیمت با معیار هموزن 1.2درصد رشد کرد. شاخص آزاد شناور 1.3 درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 1.7 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط 0.47 درصد افزایش یافت.

نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل پالایش نفت اصفهان، گل‌گهر،‌چادرملو، پالایش نفت تهران و بانک ملت بوده‌اند. همچنین شاخص‌های شستا و فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نمادهایی که امروز بیش از همه مورد معامله قرار گرفت شامل شستا، ایران‌خودرو، ملی مس، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین بوده‌ اند.

امروز در پایان معاملات فرابورس ایران شاخص کل 207 واحد رشد کرده و به رقم 16 هزار و 682 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 135 هزار میلیارد تومان شد ومعامله‌گران در فرابورس بیش از 2.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی درقالب 661 هزار معامله کردند و ارزش آن 3978 میلیارد تومان رسید.

نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه،‌برق کهنوج، صنعتی مینو، توسعه مالی مهر آیندگان، فرابورس و گروه سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای لاستیک یزد، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات،‌پتروشیمی ارومیه، سرمایه‌گذاری پویا، برق و انرژی پیوندگستر پارس، دامداری تلیسه نمونه و بانک دی نمادهای پر تراکنش فرابورس بوده‌اند.

تعداد بازدید : ۳,۳۱۱