بازگشت شاخص به مدار رشد

بازگشت شاخص به مدار رشد
(دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹) ۱۵:۲۵

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 16 هزار و 390 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ‌بورس اوراق بهادار تهران روند رو به رشد به خود گرفته و از ابتدای هفته تا کنون شاخص کل رو به رشد بوده است و امروز نیز در پایان معاملات شاخص کل بورس تهران با افزایش 16هزار و 390 واحد به رقم یک میلیون و 273 هزار و 748 واحد رسید، اما شاخص کل بورس با معیار هموزن که بیشتر مورد توجه معامله‌گران قرار می‌گیرد، امروز با رشد 533 واحد به رقم 370 هزار و 139 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران امروز به بیش از 4 میلیون و 841 هزار میلیارد تومان رسید و معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 9.6 میلیارد سهام و حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 984 هزار نوبت معامله و به ارزش 8 هزار و 331 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس را هم در نظر بگیریم که به 4 هزار و 572 میلیارد تومان رسید، معامله‌گران امروز در بورس تهران و فرابورس ایران در مجموع بیش از 12 هزار و 903 میلیارد تومان داد و ستد کردند و روند رو به رشد ارزش معاملات نشان می‌دهد، بازار و اکثر سهام به ارزندگی رسیده و معامله‌گران حرفه‌ای و اشخاص حقوقی به خرید سهام ارزنده اقدام می‌‌کنند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبزپوش بوده که حکایت از رشد دارد، گرچه میزان رشد شاخص‌ها یک تا 2 درصد بوده است به گونه‌ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی و ارزشی هر کدام 1.3 درصد رشد کرده‌اند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 0.14 درصد رشد داشتند وشاخص آزاد شناور امروز 1.3 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.2 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس تنها 0.1 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص‌ساز شامل ملی مس، فولاد مبارکه اصفهان،‌ ایران‌خودرو، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت تهران بوده‌اند.

نمادهای پر تراکنش در بورس تهران امروز شامل ایران‌خودرو، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، کشتیرانی جمهوری اسلامی، بهساز کاشانه تهران، تأمین سرمایه امین و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو بوده‌اند.

همچنین در فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل افزایشی بوده، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 57 واحدی به رقم 16 هزار و 96 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 94 هزار میلیارد تومان شد و معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.1میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 556 هزار معامله و به ارزش 4571 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای صبا تأمین، پتروشیمی مارون، مدیریت انرژی امید تابان حور، هلدینگ معدنی خاورمیانه و فولاد ارفع به ترتیب بیشترین اثر افزایش در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل سرمایه‌گذاری پویا، برق و انرژی پیوندگستر پارس،‌پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، توسعه مسیر برق گیلان، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک و پلیمر آریا ساسول بوده‌اند.

تعداد بازدید : ۲,۸۰۰