ارزش معاملات بورس و فرابورس 10هزار میلیارد تومان شد

ارزش معاملات بورس و فرابورس 10هزار میلیارد تومان شد
(دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹) ۱۳:۳۳

شاخص کل بورس اوراق بهاردار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 25 هزار و 369 واحدی روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا روند کاهشی شاخص امروز نیز تداوم یافت و نماگر بازار سرمایه در پایان معاملات با کاهش 25 هزار و 369 واحد روبه‌رو شد و به رقم یک‌میلیون و 215 هزار و 156 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن امروز با کاهش 2 هزار و 796 واحد به رقم 366 هزار و 78 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به رقم 4 میلیون و 618 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بیش از 7.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 683 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 995 میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به 4 هزار و 75 میلیارد تومان رسید را درنظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس و فرابورس بیش از 10 هزار و 72 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

تمام شاخص‌های بورس قرمزپوش بوده و نشان از کاهش شاخص دارد به گونه‌ای که شاخص کل بورس نسبت به روز قبل 2 درصد کاهش یافت و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نیز 2 درصد کاهش یافت. شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص بورس با معیار هم وزن هرکدام امروز 76 صدم درصد کاهش یافتند.

امروز شاخص آزاد شناور در بورس 2 درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 2.8 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم یک درصد افت داشت. این شاخص‌ها نشان می‌دهد گرچه در بازار خرده فروشی معامله‌گران فروشنده سهام شدند، اما احتمالا در بازار عمده فروشی و معامله‌گران حقوقی خریداران سهام ارزنده شدند.

نمادهایی که قبلا شاخص‌ساز بودند این روزها در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند به طوری که نماد فولاد مبارکه، ملی مس ایران،‌گل گهر، پالایش نفت تهران، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پارس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران امروز شامل ایران خودرو، فولاد مبارکه، زر ماکارون، سیمان تأمین، نیروی برق آبادان، تأمین سرمایه امین و ملی مس ایران بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 134 واحدی به رقم 15 هزار و483 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 53 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.1 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 311 فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 75 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد پلیمر آریا ساسول بیشترین اثر تقویت را در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای صباتأمین، سنگ آهن گوهرزمین، فولاد هرمزگان، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان و فولاد ارفع به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس ایران امروز شامل پتروشیمی ارومیه، برق و انرژی پیوند گستر فارس، مسیر برق گیلان، پلیمر آریا ساسول، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک، رایان هم‌افزا و پتروشیمی تندگویان بودند.

تعداد بازدید : ۲,۳۳۳