تداوم افت شاخص بورس

تداوم افت شاخص بورس
(دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹) ۱۴:۲۷

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات با کاهش 32 هزار و 826 واحد روبرو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس اوراق بهادار تهران امروز نیز رشد شاخص را رقم نزد و در پایان معاملات با ریزش 32 هزار و 826 واحد به رقم یک‌میلیون و 490 هزار و 154 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن 1936 واحد کاهش یافته و به رقم 396 هزار و 768 واحد رسید و ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران که ناشی از ارزش سهام شرکت‌ها در قیمت آنها است، به بیش از 5 میلیون و 614 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب یک‌میلیون و 122 هزار معامله و به ارزش 7 هزار و 575 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس ایران که امروز به بیش از 3 هزار و 992 میلیارد تومان رسید را درنظر بگیریم، ارزش مجموع معاملات بورس و فرابورس به بیش از 11 هزار و 567 میلیارد تومان رسید. شاخص کل بورس و شاخص قیمت سهام با معیار وزنی - ارزشی هرکدام 2.16 درصد افت کردند.

 شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن هریک 49 صدم درصد کاهش یافتند و شاخص آزاد شناور 1.7 درصد کاهش یافت و شاخص بازار اول بورس 2.3 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.9 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای مهم مانند پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز تأمین، گل‌گهر، فولاد مبارکه، پالاش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در کاهش کل بورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در بورس تهران شامل ایران‌خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی مس ایران، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، سایپا و بانک صادرات بودند و امروز فرابورس ایران هم تعریف چندانی نداشته به گونه‌ای شاخص کل در پایان معاملات 186 واحد کاهش یافته و به رقم 17 هزار و 647 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 182 هزار میلیارد تومان رسید و معامله‌گران امروز در فرابورس ایران 2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 600 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 992 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و صبا تأمین به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

امروز نمادهای بانک دی، آریا ساسول، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، صبا تأمین و پتروشیمی زاگرس و سمگا از نمادهای پربیننده در فرابورس بودند.

تعداد بازدید : ۲,۶۰۵