کاهش شاخص بورس

کاهش شاخص بورس
(یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹) ۱۳:۴۷

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با کاهش 23 هزار و 210 واحدی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات با 23 هزار و 210 واحد کاهش به رقم یک میلیون و 522 هزار و 943 واحد رسید.

همچنین ارزش بازاردر بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 703 هزار میلیارد تومان رسید و معامله‌‌گران بیش از 14 میلیارد سهام و یا حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک و نیم میلیون معامله و به ارزش 13 هزار و 698 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس را در روز جاری به بیش از 4 هزار و 37 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 17.6 هزار میلیارد تومان رسید.

بر اساس این گزارش بیشتر شاخص‌های بورس قرمزپوش و کاهشی بودند به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام نسبت به روز گذشته یک و نیم درصد افت داشته‌اند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر کدام 49 صدم درصد کاهش یافت و شاخص آزاد شناور 1.1 درصد کاهش یافته، شاخص بازار اول بورس 1.3 درصد افت کرده و شاخص بازار دوم بورس 1.6 درصد کاهش یافته است.

نمادهای مهم بورسی که قبلا شاخص‌ساز بودند امروز همگی در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند و بیشترین اثر کاهشی بر بازار را نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، هلدینگ نفت وگاز و پتروشیمی تامین، ملی‌مس ایران، گل‌گهر، چادرملو، و پتروشیمی پارس داشته‌اند.

نمادهای پربیننده در بورس که موورد اقبال معامله‌گران قرار گرفته شامل پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، ملی‌مس ایران و بانک صادرات ایران بودند.

در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات 120 واحد ریزش داشته و به رقم 17 هزار و 833 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 194 هار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.2 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 559 هزار معامله و به ارزش 4 هزار و 37 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

نمادهای بیمه پاسارگاد و گروه سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، بیشترین اثر تقویت در شاخص فرابورس را داشتند و بر عکس نمادهای آریاساسول، صباتامین، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده شامل بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری صباتامین، آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بوده‌اند.

تعداد بازدید : ۲,۱۶۸