رشد 10 هزار و 468 واحدی شاخص بورس تهران

رشد 10 هزار و 468 واحدی شاخص بورس تهران
(چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹) ۱۳:۴۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات آخرین روز معاملاتی هفته ‌با افزایش 10 هزار و 468 واحد روبرو شد.

به گزارش خبرنگارنیپنا،  شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان آخرین روز معاملاتی هفته با رشد 10 هزار و 468 واحد روبرو شد و به رقم یک میلیون و 503 هزار و 408 واحد رسید.

امروز شاخص کل بورس 821 واحد عقب نشینی کرده و به رقم 397 هزار و 574 واحد رسید. ارزش روز معاملات در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 648 هزار میلیارد تومان رسید و معامله گران در بورس تهران بیش از 11.1 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 957 هزار نوبت معامله و به ارزش 9 هزار و 732 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس را هم در نظر بگیریم که به بیش از 3 هزار و 583 میلیارد تومان رسید، معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار و فرابورس بیش از 13 هزار و 200 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده نمادهای بورسی مثبت بودند، شاخص‌های بورسی هم به غیر از شاخص‌های هموزن رشد کردند. اگرچه رشد شاخص‌ها بسیار ناچیز بود. به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات 7 دهم درصد رشد کرد. شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 7 دهم درصد افزایش یافت، اما شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر یک 21 صدم درصد عقب نشینی کردند.

شاخص آزاد شناور در یک رشد کم‌جان نیم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 75 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط 64 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص ساز شامل فولاد مبارکه، گل گهر، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، ملی مس ایران، چادرملو و پتروشیمی پردیس بودند که به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشت.

نمادهای پربیننده امروز در بورس شامل ایران خودرو، فولاد مبارکه، بانک ملت، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، ملی مس ایران و بانک تجارت و پالایش نفت اصفهان بودند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل رو به رشد بوده و در پایان معاملات با افزایش 222 واحد به رقم 17 هزار و 675 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 184 میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیسش از 2 میلیارد سهام، حق تقدم و یا اوراق مالی در قالب 511 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 583 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات و فولاد هرمزگان، به ترتیب بیشرین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای صبا تأمین و بانک دی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پربیننده امروز در فرابورس شامل بانک دی، پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس و فولاد ارفع بودند.

تعداد بازدید : ۲,۵۲۰