رشد 30 هزار و 274 واحدی شاخص بورس تهران

رشد 30 هزار و 274 واحدی شاخص بورس تهران
(چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹) ۱۵:۲۷

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 30 هزار و 274 واحد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا شاخص بورس اوراق بهادار تهران روز جاری و در جریان آخرین روز معاملاتی هفته با افزایش 30 هزار و 274 واحد به رقم یک میلیون و 611 هزار و 454 واحد رسید.

ارزش بازاردر بورس تهران که شامل ارزش سهام شرکت‌ها در تعداد سهام هر شرکت است، امروز به بیش از 6 میلیون و 24 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 14.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.4 میلیون نوبت معامله و به ارزش 14 هزار و 474 میلیارد تومان داد و ستد کردند و اگر ارزش معاملات امروز فرابورس را هم در نظر بگیریم که به بیش از 3 هزار و 99 میلیارد تومان رسید، مجموع ارزش معاملات امروز در بورس و فرابورس به بیش از 17.49 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز همه نمادهای بورس سبزپوش بوده، یعنی رشد کردند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس امروز نسبت به روز قبل 1.9 درصد رشد کرد، شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.91 درصد رشد کرد، شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت سهام با معیار هموزن امروز هر یک 13 صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 1.5 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 2 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.7 درصد افزایش یافت.

نمادهای شاخص ساز همگی در تقویت شاخص کل بورس مؤثر بودند و بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، ملی مس، چادرملو، گل گهر و بانک ملت داشتند.

نمادهای پربیننده شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی مس، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، سایپا و پتروشیمی سرمایه ایرانیان بودند.

امروز در فرابورس ایران در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 322 واحدی به رقم 18 هزار و 35 واحد رسید و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 178 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در فرابورس تهران بیش از 1.4 میلیارد سهام، حق تقدم و یا اوراق مالی در قالب 635 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 99 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی مارون، صبا تأمین، گهر زمین، پتروشیمی تندگویان، بیمه پاسارگاد و بانک دی به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس داشته‌اند و نمادهای پربیننده در فرابورس شامل بانک دی، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه گذاری صبا تأمین، پتروشیمی زاگرس و کشاورزی ملارد شیر، بودند.

تعداد بازدید : ۲,۷۸۹