توقف رشد شاخص

توقف رشد شاخص
(دوشنبه ۲۰ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۴۹

بورس تهران روز جاری کاهش شاخص را تجربه کرد و نماگر بازار سرمایه بیش از 13 هزار واحد افت کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، شاخص کل بورس با با بیش از ۱۳ هزار و  واحد کاهش به رقم  حدود دو میلیون و ۶۴ واحد رسید و شاخص کل با معیار هم وزن با ۸۷۲۰ واحد کاهش رقم ۵۲۴ هزار و ۷۲۴ واحد را ثبت کرد همچنین معامله‌گران تاکنون دو میلیون معامله به ارزش ۲۱۶ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال انجام دادند.

کارشناسان معتقدند خروج پالایشی‌ها از صندوق ETF و عرضه سهم دولت در پالایشگاه‌ها به صورت بلوکی سبب کاهش ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس در روز جاری شده است.

امروز مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، ایران‌خودرو، فولاد خوزستان و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

سرمایه‌ گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت و گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.

در آن سوی بازار سرمایه معاملات فرابورس در حالی به پایان رسیده است که شاخص کل این بازار ۳۵۷ واحد کاهش یافت و رقم ۲۱ هزار و ۱۷۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۶۹۰ هزار معامله به ارزش ۷۱ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال انجام شد. سنگ آهن گوهر زمین، پتروشیمی مارون، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌ گذاری صبا تامین و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پلیمر آریاساسول و سرمایه‌ گذاری پویا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

نمادهای پربیننده این بازار از سهامی ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، پتروشیمی تندگویان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، س.توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی و نیروگاه زاگرس کوثر تشکیل شده است.

تعداد بازدید : ۳,۰۳۹