ضرورت عرضه هلدینگ‌ های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس

ضرورت عرضه هلدینگ‌ های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس
(پنج شنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۱۳

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت ایجاد سازوکارهای قانونی برای عرضه هلدینگ‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس تأکید کرد و گفت: اکنون صندوق در مرحله رسیدن به بلوغ اقتصادی و تکامل است که می‌تواند آینده درخشانی به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز پنجشنبه (16 مرداد ماه) در آیین افتتاح طرح پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، بهره برداری از این طرح را پیام آور پیشرفت و سازندگی عنوان کرد و گفت: ارتقای معیشت فرهنگی و تامین آتیه آنها در زمان بازنشستگی یکی از ماموریت‌های وزارت آموزش و پرورش است بر این اساس ۲۵ سال پیش صندوق ذخیره فرهنگیان با ذخیره ماهانه بخشی از حقوق فرهنگیان ایجاد شد.

وی ادامه داد: سود حاصل از این بنگاه اقتصادی در زمان بازنشستگی به فرهنگیان پرداخت می شود که موجب ارتقای سطح معیشت آنها در دوران بازنشستگی است. سود حاصله در این صندوق ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۳۶۰۰ میلیارد تومان آن بین ۸۳۰ بازنشسته فرهنگیان توزیع شده است .

وزیر آموزش و پرورش در مورد حوزه های سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از فرهنگیان کشور عضو این صندوق هستند. فعالیت اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان در چهار گروه سرمایه گذاری و مالی، پتروشیمی و انرژی ، ساختمان و خدمات است که از این میزان ۸۰ درصد به دو دسته اول اختصاص دارد.

وی ادامه داد: از سرمایه گذاری های حاصله ۱۰ هزار میلیارد تومان سود فراهم شد که بعد از پرداخت به بازنشستگان ۶۸۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است که ما به عنوان امین فرهنگیان و رییس هیات امنای صندوق ارزش افزوده ایجاد شده را در قالبی موجه بین فرهنگیان تقسیم می کنیم.

حاج میرزایی در مورد بهره برداری از طرح پتروشیمی کنونی گفت: کیمیای پارس خاورمیانه در زمینه تولید متانول فعالیت می کند و در نظر داریم با ساز و کار قانونی هلدینگ وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس عرضه شود که زمینه ساز نظارت و مداخله سهامدار شود.

تعداد بازدید : ۴,۱۷۳