صنعت پتروشیمی در بحران ویروس کرونا دین خود را به مردم ادا کرد

صنعت پتروشیمی در بحران ویروس کرونا دین خود را به مردم ادا کرد
(چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹) ۱۲:۰۸

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات صنعت پتروشیمی در طی چند ماه گذشته گفت در بحران به وجود آمده به خاطر ویروس کرونا صنعت پتروشیمی دین خود را به کشور و مردم ادا کرد.

به گزارش نیپنا ، محمدجواد عسکری نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ای نکه خوشبختانه در شرایط بحران کرونا که همه جهان درگیر تامین نیازهای اولیه برای مبارزه با این ویروس همچون ماسک و مواد ضدعفونی بودند، توانستیم نیازهای خود را تامین کنیم گفت: باید قدردان صنعت پتروشیمی باشیم که با رویکردی جهادی به سرعت نیازهای اولیه مواد ضدعفونی را تامین کرد.

عسکری با یادآوری اینکه حدود 5 ماه است که کشور و کل دنیا درگیر ویروس کرونا هستند گفت: در این شرایط کادر درمانی در پیشانی صحنه مبارزه با کرونا قرار دارد و باید قبل از هر چیز از این عزیران قدردانی کرد.

وی تامین تجهیزات مورد نیاز برای مراکز درمانی را در رتبه دوم تقدیر و تشکر در شرایط کرونا قرار داد و گفت: در این فضای غیرمنتظره‌ای که شکل گرفت و ویروس کرونا وارد کشور شد باید از زحمات و تلاش‌های مجموعه پتروشیمی تشکر کنیم که در حوزه تولید و توزیع مواد ضدعفونی تلاش قابل توجهی داشتند و در واقع آنها دین خود را به مردم ادا کردند.

نماینده داراب و زرین‌دشت با تاکید بر اینکه یک جا کادر درمان وارد عرصه مبارزه می‌شود و پس از آن بخش های دیگر پشتیبانی می‌کنند گفت: برای حل مشکل مردم دستگاه‌های متولی بسیاری فعال شدند که شرکت‌های پتروشیمی به صورت جدی ورود کردند و در حداقل زمان، حداکثر تولید مواد ضدعفونی را داشتند.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر این که ویروس کروناتمام جهان را در شوک وحشتناکی فرو برد گفت: کشور ما نیز در روزهای اول غافلگیر شد و حتی شاهد بودیم که فرصت‌طلبان دست به احتکار مواد مورد نیاز همچون ماسک و مواد ضدعفونی زدند، اما پس از گذشت مدت کوتاهی، حجم تولیدات به اندازه ای رسید که تهیه این اقلام به سادگی امکان‌پذیر بود و در عمل احتکار آن هیچ توجیهی نداشت و حتی شاهد صادرات این تولیدات به خارج از کشور بودیم.

عسکری با تاکید بر اینکه رسیدن به حجم قابل توجهی از تولید نشان می‌دهد که رویکرد و نگاه مجموعه پتروشیمی در کشور نگاهی جهادی است گفت: پتروشیمی‌ها توانستد در یک مقطع زمانی کوتاه، نیاز کشور در حوزه مواد ضدعفونی را برطرف کنند.

وی ظرفیت‌های پتروشیمی کشور را ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و بالایی توصیف کرد و گفت: قطعا باید از پتروشیمی‌ها حمایت شود و همراهی لازم با اقدامات آنان صورت پذیرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی بسیار گسترده است گفت: باید بتوانیم در همه حال از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه حوزه پتروشیمی استفاده کنیم.








تعداد بازدید : ۳,۰۹۳