جهش 30 هزار واحدی شاخص بورس تهران

جهش 30 هزار واحدی شاخص بورس تهران
(یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۳:۵۴

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 30 هزار و 210 واحد روبه‌رو شد و با ورود به کانال یک میلیون 300 هزار واحدی رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه با افزایش 30 هزار و 210 واحد به رقم یک میلیون و 300 هزار و 164 واحد رسید و به یک رکورد بی‌نظیر دست یافت.

امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن 1973 واحد رشد کرده و به رقم 411 هزار و 216 واحد رسید. 

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 هزار و 868 تریلیون تومان رسید که اگر ارزش فرابورس ایران را هم در نظر بگیریم که به 946 هزار میلیارد تومان رسیده، ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به بیش از 5 میلیون و 814 هزار میلیارد تومان رسیده است. 

معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 12.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.6 میلیون فقره معامله و به ارزش 14 هزار و 570 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات امروز فرابورس ایران که به بیش از 6 هزار و 632 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بیش از 20 هزار و 892 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل در بورس 2.3 درصد رشد کرده، شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 2.3 درصد، شاخص کل با معیار هم‌وزن 48 صدم درصد، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 48 صدم درصد، شاخص آزاد شناور 2 درصد، شاخص بازار اول 2.2 درصد و شاخص بازار دوم بورس 2.6 درصد رشد کرد. 

امروز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، شستا، همراه اول، هلدینگ تاپیکو و چادرملو بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و  نمادهای پربیننده امروز شامل بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس ، بانک صادرات و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بوده‌اند. 

در فرابورس ایران نیز در پایان معاملات امروز شاخص کل 276 رشد کرده و به رقم 14 هزار و 455 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 946 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران در فرابورس ایران امروز 3.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 861 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 632 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

نمادهای پتروشیمی زاگرس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان، ذوب‌آهن اصفهان و بیمه پاسارگاد همگی در تقویت شاخص فرابورس مؤثر بودند و نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی تندگویان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و نیروی برق دماوند بوده‌اند.

تعداد بازدید : ۶,۰۰۵