فراز و فرود معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا

فراز و فرود معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا
(شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۰۳

معامله محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی در بورس کالا هفته گذشته با نوسان هایی مواجه شد که سبب شد تا خریداران منتظر رویداد هایی جدید در بازار باشند.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، حجم داد و ستد پلیمرها در هفته گذشته نزدیک به 1 درصد کاهش یافت که دومین هفته افت حجم معاملات را ثبت کند. کاهش 6.9 درصدی حجم عرضه‌ها در بورس کالا را باید مهمترین دلیل برای این رخداد به شمار آورد که خروجی آن اثر مستقیمی بر حجم معاملات بر جای گذاشت. به عبارت دقیق‌تر حجم عرضه پلیمرها در هفته گذشته 77 هزار و 480 تن بود که یکی از کمترین عرضه‌ها در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود و البته به تبع آن بازار شاهد کاهش تقاضا و رسیدن به رقم 97 هزار تنی بود.

این وضعیت عمومی به وضوح از تغییر بنیادین بازار حکایت دارد آن‌هم در شرایطی که حجم داد و ستد پلیمرها در هفته گذشته به 66 هزار و 450 تن رسید که از استمرار روند نزولی معاملات در بورس کالا حکایت دارد. تمایل به خرید اما به رغم کاهش عرضه و تقاضا به طرز عجیبی تقویت شده تا جایی که نزدیک به 86 درصد از عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفته است.

در بازار ترکیبات شیمیایی اگرچه شاهد رشد عرضه‌ها بودیم ولی حجم معاملات باز هم کاهشی شده است. در هفته قبل عرضه محصولات شیمیایی در بورس کالا رشد 2.4 درصدی داشته ولی تقاضا افت 21 درصدی را تجربه کرده است. این روند در نهایت موجب شد تا حجم داد و ستد پلیمرها با 11 درصد افت همراه شود و به 30 هزار و 300 تن رسید که هنوز در سطوح متعادل و جذابی به سر می‌برد. در هفته گذشته 65 درصد از عرضه ترکیبات شیمیایی در بورس کالا مورد داد و ستد قرار گرفت که رقم متعادلی به شمار می‌رود


تعداد بازدید : ۵,۲۸۹