اروپا دارنده پایین‌ترین هزینه تولید اتلین در جهان شد

اروپا دارنده پایین‌ترین هزینه تولید اتلین در جهان شد
(چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹) ۱۵:۵۳

قاره سبز با توجه به شرایط کنونی دنیا و آثار منفی همه‌گیری بیماری کووید- 19 بر شرایط اقتصادی و بازارهای انرژی جهان، هم‌اکنون پایین‌ترین هزینه تولید اتیلن در جهان را دارد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری پلاتس، تمرکز تولیدکنندگان رزین بر تولید نیازهای صنایع غذایی و پزشکی به دلیل بالا رفتن تقاضای این بخش‌ها، کاهش شدید تقاضا برای لاستیک‌ استایرن بوتادین، پلی‌پروپیلن، آکریلونیتریل- بوتادین- استایرن و پی‌وی‌سی به دلیل تعطیلی کارخانه‌های ساخت خودرو در اروپا، تغییر رویکرد بازرگانان  محصولات شیمیایی و پلاستیکی به دلیل کاهش تقاضای کارخانه‌های خودرو سازی، جریان‌های تجاری در هند و ایران و دیگر کشورها به دلیل تداوم شرایط قرنطینه و تحولات قیمت انواع محصولات پتروشیمی و شیمیایی همگی از واقعیت‌های اصلی و کلیدی چالش‌ها و تردیدهای بی‌سابقه‌ای است که صنایع پتروشیمی و شیمیایی اروپا در پی تداوم شیوع ویوس کرونا در قاره سبز و اعمال قوانین سختگیرانه رفت‌وآمد برای مقابله با ویروس کرونا، با آنها روبه‌رو شده است.

از آنجا که نگرانی‌ها درباره زنجیره عرضه در اروپا رو به افزایش است، فعالان بازار بدون توجه به حاشیه‌های سود، با چشم انداز کاهش نرخ عملیاتی روبه‌رو خواهند شد، همچنین با انتشار سطوح قیمتی برای محصولات پتروشیمی در ماه آوریل سال 2020 میلادی، بخش‌های پتروشیمی و قیمت‌ محصولات با چالش‌هایی روبه‌رو شده است.

همچنین با انتشار سطوح قیمتی برای محصولات پتروشیمی در ماه آوریل سال 2020 میلادی، بخش‌های پتروشیمی و قیمت‌ محصولات با چالش‌هایی روبه‌رو شده است.

راب استایر، مدیر ارشد در بخش تحلیل موسسه بین‌الملی پلاتس در این باره گفت: اروپا به دلیل شرایط خوراک نفتا کراکر هم‌اکنون پایین‌ترین هزینه تولید اتلن در جهان را داراست.

وی افزود: با این وجود، این حاشیه سود بالا بیش از این تداوم نخواهد داشت، در حالی که فروشندگان و خریداران باید با واقعیت‌های بازار در ماه آوریل و قیمت‌های ثابت روبه‌رو باشند.

برآوردها و تحلیل‌های موسسه پلاتس نشان می‌دهد که با توجه به بازگشت شفافیت به بازارها پس از تحولات ماه مارس، قیمت‌های پلیمر در اوایل ماه آوریل با کاهش روبه‌رو خواهد بود.

تعداد بازدید : ۱,۹۵۳