سمینار « معجزه ذهن» با حضور دکتر مرتضی احمدی منش

سمینار « معجزه ذهن» با حضور دکتر مرتضی احمدی منش
(شنبه ۹ اَمرداد ۱۳۸۹) ۱۲:۰۰

با حضور دکتر مرتضی احمدی منش مدیر مؤسسه راه موفقیت سمینار «معجزه ذهن» در سینمای میلادنور ماهشهر و مجموعه فرهنگی – ورزشی شهرک بعثت برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر ، دکتر مرتضی احمدی منش مدیر مؤسسه راه موفقیت در این سمینار با اشاره به موضوع تلقین به نفس گفت : تکرار عبارات تأکیدی در اصطلاح روانشناسی تلقین به نفس نامیده می شود و عبارت تأکیدی جملاتی مثبت است که در اثر تکرار در ناخودآگاه ضبط و اجرا می گردد و جملات منفی را که طی سالیان گذشته در ناخود آگاه وجود دارد ، بی اثر می نماید.
وی افزود : یک انسان در حالت عادی فقط از 10 درصد نیرو و استعدادهای خود استفاده می کند و هنگامی که فرد با بخش عظیم قدرت خود آشنا می شود وآن را به کار می گیرد به گروه انسان های بزرگ می پیوندد.
دکتر احمدی منش در خصوص تردید افراد در تصمیم گیری ها تصریح کرد : بسیاری از اوقات مشاهده می شود که افراد ، هدفی را برای خود بر می گزیند و مشتاقانه وارد عمل می شوند اما چیزی نمی گذرد که مشکلات و موانعی دور از انتظار او را مأیوس می کند که این احساس امری طبیعی است که در این حالت توصیه می شود که فرد به خود نهیبی بزند و کانونی برای راهنمایی و پشتیبانی تشکیل دهد تا وقتی از هدف دور می افتد ، رفتارش به مسیر صحیح هدایت شود.
وی با اشاره به موانع موفقیت یادآور شد : هر فردی موفقیت های خویش را براساس یک مقیاس نسبی مورد سنجش قرار می دهد و موفقیت های کوچک برخی اشخاص در نظر برخی دیگر ممکن است بزرگ جلوه نمایدکه این امر کاملاً به نوع تربیت و شرایط موجود در زندگی آنها بستگی دارد.
مدیر مؤسسه راه موفقیت در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت و تأثیر اعتماد به نفس پرداخت و اظهار داشت : عزت نفس و اعتماد به نفس بنیادی ترین بخش شخصیت یک فرد می باشد که در تمام جوانب زندگی فرد ، خود را به نحوی متظاهر می سازد و اعتماد به نفس سالم و بالا یک ضرورت حیاتی و مطلق برای هر انسان محسوب می شود.
وی در ادامه افزود : افراد موفق در زندگی خود اهدافی داشته و برای رسیدن به آن برنامه ریزی  می کنند و در واقع ، آنها از وقت خود بهترین استفاده را می برند.
دکتر مرتضی احمدی منش در پایان ابراز داشت : افراد موفق کسانی هستند که از عوامل دگرگونی در زندگی خود آگاه اند به همین دلیل در اهداف عالی خود متمرکز می شوند و توانایی خود را برای انجام کارهایی متمرکز می سازند که از نقش کلیدی برخوردارند.
شایان ذکر است سمینار مذکور از سوی کمیته فرهنگی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی و به منظور کمک به فرهنگ عمومی و ارائه مشاوره به کارکنان و خانواده های آنان برنامه ریزی و به اجرا گذارده شده است که مورد استقبال پرشور مخاطبان قرار گرفت.

تعداد بازدید : ۱۲,۷۹۵