رئیس مجلس از طرح پتروشیمی گچساران بازدید کرد

رئیس مجلس از طرح پتروشیمی گچساران بازدید کرد
(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱) ۱۲:۵۵

رئیس مجلس شوای اسلامی ضمن بازدید از پروژه پتروشیمی گچساران از تلاش کارگران، مهندسان و کادر فنی مشغول در این پروژه قدردانی کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف امروز (سه‌شنبه، ۱۴ تیرماه) در جریان برنامه نظارت ستادی خود در استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه پتروشیمی گچساران بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش کارگران، مهندسان و کادر فنی مشغول در این پروژه گفت: بسیار خوشحالم که امروز شاهد یک اتفاق بزرگ در حوزه پتروشیمی هستیم. این پروژه که وظیفه آن تبدیل اتان به پلی‌اتیلن است از هدررفت خوراکی که در پتروشیمی بیدبلند تولید می‌شود جلوگیری می‌کند. این دغدغه همواره از دوران دفاع مقدس تا زمانی که ما در قرارگاه سازندگی بودیم برایمان وجود داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه‌ای که در بیدبلند تولید می‌شد و از بین می‌رفت و فقط آلودگی هوا ایجاد می‌کرد نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار بود که با طراحی متخصصان داخلی این پتروشیمی راه‌اندازی شده و سرمایه‌گذاری بسیار خوبی صورت گرفته است.

قالیباف با اشاره به اشتغالی که در این پروژه برای مردم منطقه ایجاد شده است، اظهار کرد: با توجه به وجود حداقل ۲۰ درصد از صنایع نفت و گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد، امیدواریم صنایع پایین‌دستی این پروژه نیز هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

تعداد بازدید : ۱,۰۳۲