با تاکید معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی

بررسی و پیگیری مشکلات متانول سازها در دستور کار قرار گرفت+ گزارش تصویری

بررسی و پیگیری مشکلات متانول سازها در دستور کار قرار گرفت+ گزارش تصویری
(پنج شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱) ۱۴:۰۸

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: درخواست ها و دغدغه های مجتمع های تولید کننده متانول پیگیری و در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، نشست هم اندیشی تولید کنندگان متانول کشور با میزبانی مدیریت تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته  (چهارشنبه 25 خردادماه) در ساختمان شهید نواب صفوی پتروشیمی برگزار شد.
در این نشست مهندس مرتضی شاهمیرزایی با تاکید بر صیانت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تمام مجتمع های پتروشیمی به ویژه تولید کنندگان متانول و نیز طرح های پتروشیمی برتسریع در رفع برخی از چالش های موجود تاکید کرد و گفت: مشکلات و درخواست های تولید کنندگان متانول با جدیت و با همکاری انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی پیگیری و تا حصول نتیجه دردستور کار قرار می گیرد.
وی با بیان این که اساس وماهیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی رگلاتوری، سیاست گذاری و حمایت از صنعت پتروشیمی است، افزود: دغدغه های  متانول سازها در زمینه نرخ خوراک و نیزبهای یوتیلیتی ها باید بررسی دقیق و کارشناسی شود تا تصمیم گیری هاو سیاست های اجرایی آتی مبتنی بر مستندات باشد.
شاهمیرزایی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی با هدف فاصله گرفتن از مقوله خام فروشی در این حوزه باید از سوی شرکت های متانولی  مورد توجه قرار بگیرد و در این مسیر استفاده از ظرفیت های موجود درداخل کشور و توان شرکت های دانش بنیان می تواند منجر به رفع نیازهای بسیاری از طرح های توسعه ای شود.
در این نشست که حدود سه ساعت به طول انجامید درفضای صمیمی و صریح ابتدا مدیران عامل و نمایندگان شرکتهای متانولی مشکلات سر راه تولید را با معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بیان نموده و سپس دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با اشاره به مهمترین چالش های شرکت های تولید کننده متانول اظهار کرد: در حال حاضر بحث قیمت خوراک وقیمت یوتیلیتی از مهمترین مشکلاتی است که تولید کنندگان متانول با آن مواجه هستند و از مقام های مسئول درخواست داریم با توجه به قیمت فعلی متانول ،مساعدت های لازم را در جهت متناسب سازی قیمت خوراک تولید کنندگان معمول نمایند
به گزارش نیپنا، در این جلسه مدیران عامل شرکت های تولید کننده متانول هرکدام بطور جداگانه ضمن بیان مسائل موجود و موانع، پیشنهاد های خود را مطرح کردند .
در خاتمه این هم اندیشی مقرر شد، مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در زمان مشخصی، گزارشی مبسوط و دقیق جهت ارائه به معاونت برنامه ریزی وزارت نفت ارائه نمایند.

گزارش تصویری این نشست را می توانید در اینجا مشاهد نمائید.

تعداد بازدید : ۱,۴۸۰