143

معرفی هلدینگ پتروشیمی بیر

معرفی هلدینگ پتروشیمی بیر
(چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۰۸:۰۰

هلدینگ پتروشیمی به یک شرکت تخصصی علمی است که بیش از ۱۵۰ سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد و قابلیت های بسیاری در زمینه تولید محصولات مراقبت های بهداشتی و کشاورزی دارد.

افزایش شدن جمعیت جهان نیازمند عرضه کافی مواد غذایی و بهبود مراقبت های پزشکی استدر شرایطی که امید به زندگی در کشورهای مختلف در حال افزایش است این شرکت به دنبال افزایش کیفیت محصولات خود برای یک جمعیت در حال رشد است. بخش تحقیق و توسعه این شرکت و فعالیت هایی متمرکز شده است که هدف آنها  پیشگیری، کاهش و درمان بیماریها است. این شرکت همچنین سهم بسیار مهمی در تولید و عرضه مطمئن که غذاهای با کیفیت، خوراک مواد خام مورد استفاده در کارخانه دارد.

 هدف این شرکت تولید ارزش برای مشتریان، سهامداران و کارکنانش است، در حالی که به طور همزمان و افزایش قدرت درآمدی شرکت نیز توجه کافی مبذول می‌دارد. این شرکت متعهد شده است تا فعالیت‌هایش را همراه با حفظ محیط زیست ادامه دهد و مسئولیتهای اجتماعی و اخلاقی خود را نیز انجام دهد. به طور کلی هدف این شرکت را می توان در این جمله خلاصه کرد: علم در خدمت یک زندگی بهتر.

 تمرکز ویژه بر روی کسب و کار مربوط به علم زندگی

 گروه بیر به عنوان یک شرکت علم زندگی با سه بخش مجزا مدیریت می شود - بخش محصولات دارویی، بخش بهداشت مصرف کننده و بخش علم تولید محصولات- این‌ها بخش‌هایی هستند که در مورد آنها گزارش‌های مالی نیز تهیه می شود.

 بخش تحقیق و توسعه در واقع بخش  عملیاتی را مورد حمایت قرار می دهد. گروه بیر در سال ۲۰۲۰، در حدود ۳۸۵ شرکت مجزا در ۸۳ کشور را مدیریت کرده است.

 ساختار گروه بیر

نمودار 1- ساختار شرکت پتروشیمی بیر

خصوصی

 تمرکز بخش محصولات دارویی در شرکت بیر بر روی تولید محصولات دارویی به ویژه محصولات دارویی مربوط به بیماری های قلب و مراقبت های بهداشتی از زنان است، علاوه بر این محصولات مربوط به بیماریهای خاص در زمینه‌هایی مانند آنکولوژی هماتولوژی و  افتالمولوژی را نیز تولید می‌کند. این بخش همچنین یک دپارتمان مربوط به رادیولوژی دارد تجهیزات مربوط به تشخیص های تصویری را تولید می کند.

 بخش بهداشت مصرف کننده معمولا محصولات دارویی بدون نسخه را تولید می کند، محصولاتی در حوزه‌های درماتولوژی، مکمل های غذایی، بهداشت غذایی، سرماخوردگی، آلرژی، آنفولانزا و سیوزیت.

 بخش تولید علم محصول در واقع یک شرکت پیشرو در زمینه کشاورزی است و شامل زیرمجموعه هایی در حوزه های تولید بذر، محصولات ضد آفت و حشره کش های غیر کشاورزی می شود.

 واحد تولید محصولات ضد آفت و بذرها پرتفوی وسیعی از بذرهای با ارزش و راه حل های نوآورانه مدیریت آفات را ارائه می کند، و در همین حال خدمات گسترده ای را به مشتریان برای کشاورزی پایدار ارائه می دهد.

 بخش علمی محیط زیست نیز محصولات و خدماتی را برای کاربردهای غیر کشاورزی حرفه‌ای مانند محصولات دفع آفات تولید می‌کند.

 برخی از محصولات تولیدی شرکت بیر

 در بخش محصولات دارویی: زارلتو، آیلی، آدم پس، زوفیگو، استیوارگا، خانواده محصولات مین را، کوگنیت، کووالتری، جیوی، یاسمین، یاز، نکساوار، یاسمینل، گلوکو بل، عدالت، آسپرین، داروی قلبی بتافرون، بتا سرون، گادوویست و استلانت.

 در بخش محصولات بهداشت مصرف کننده: کلاریتین، آسپیرین، بپانتن، بپانتول، کانستن،  خانواده داروی سلتزر، الویت، ‏one a day  و میرالاکس

برند های اصلی در بخش کشاورزی عبارتند از: کنفیدور، ‏گاچو، خانواده دارویی ناتیوو  و پرو سارو.

 تعداد کارکنان شرکت بیر

 تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ شرکت بیر ۹۹ هزار و ۵۳۸ نفر را  در سرتاسر جهان استخدام کرد ( این شرکت در سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۰۳ هزار و ۸۲۴ نفر را استخدام کرده بود). این شرکت در کشور آلمان ۲۳۳۹۸  نفر کارمند دارد ( در سال ۲۰۰۹ تعداد کارمندان این شرکت در کشور آلمان ۲۴ هزار و ۹۵۳ نفر بود)، به عبارت دیگر ۲۳.۵ درصد از کل کارمندان شرکت پتروشیمی بیر در آلمان کار می‌کنند.

نمودار ۲- کارکنان شرکت پتروشیمی به تفکیک منطقه و جنسیت در سال ۲۰۲۰

خصوصی

 داده های کلیدی شرکت پتروشیمی بیر

خصوصی

 

 شعب شرکت پتروشیمی به در سرتاسر جهان

 گروه یک شرکت جهانی است که شرکت های تابعه آن تقریباً در همه کشورها مشغول فعالیت هستند. نمودار ۳ نقشه برخی از سایت‌های اصلی این شرکت را در سراسر دنیا نشان می‌دهد.

نمودار ۳- سایت‌های اصلی شرکت های بیر در سرتاسر جهان

خصوصی

 آسیا-اقیانوسیه بازار مهم آینده

 این منطقه اقتصادی با پتانسیل رشد بسیار بالا یکی از مهم ترین بازارهای این شرکت در آینده است. شرکت پتروشیمی بیر در سال ۲۰۲۰ با ۲۱ هزار و ۳۱۰ کارمند در این منطقه درآمدی حدود ۸.۳ میلیارد یورو کسب کرد.

 اروپا/ خاورمیانه/ آفریقا

 شرکت پتروشیمی بیر در سال ۲۰۲۰ به فروش تقریباً ۱۲.۹ میلیارد یورو در این منطقه جدید رسید. امکانات بسیار زیاد و پیشرفته تولید و ۴۵ هزار و ۱۴۶ کارمند ( که از این تعداد  ۲۳ هزار و ۳۹۸ نفر در آلمان کار می کنند) باعث شده است که این شرکت در این منطقه حضور بسیار قدرتمندی داشته باشد.

 آمریکای شمالی: از خلیج تا خلیج بازارهای جدید افتتاح می شوند

 در آمریکای شمالی ( یعنی ایالات متحده آمریکا و کانادا)، شرکت پتروشیمی بیر تقریباً در همه زمینه های کسب و کار استراتژیک حضور دارد. در سال ۲۰۲۰ شرکت‌پتروشیمی بیر با ۱۹ هزار و ۱۱۱ کارمند در این منطقه درآمدی در حدود ۱۴.۴ میلیارد یورو کسب کرد.

 آمریکای لاتین: بازار در حال رشد صنعت کشاورزی

 شرکت پتروشیمی بیش از ۱۱۰ سال است که در این منطقه حضور داشته است. در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۳ ۱۹۷۱ کارمند شرکت پتروشیمی به یک در آمریکای لاتین درآمدی در حدود ۵.۹ میلیارد یورو ایجاد کردند.

 نمودار ۴- تعداد کارکنان شرکت پتروشیمی به ایران به تفکیک منطقه در سال ۲۰۲۰

 

تعداد بازدید : ۳,۲۱۶