ثبت رکورد تاریخی تولید اتیلن در واحد «الفین» پتروشیمی جم

ثبت رکورد تاریخی تولید اتیلن در واحد «الفین» پتروشیمی جم
(سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰) ۱۴:۲۴

شرکت پتروشیمی جم برای نخستین بار در تاریخ تأسیس، رکورد تولید بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن محصول در مجتمع الفین این شرکت را در سال ۹۹ ثبت کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت پتروشیمی جم، هم‌زمان با اجرای طرح‌های مختلف رفع موانع و گلوگاه‌های تولید، برای نخستین بار در تاریخ تاسیس پتروشیمی «جم»، رکورد تولید اتیلن در واحد «الفین» این شرکت پتروشیمی در سال جهش تولید شکسته شده است.

بر این اساس، در سال 1399، تولید تجمعی واحد الفین پتروشیمی جم برای نخستین بار با ثبت یک رکورد تازه به رقم کم سابقه بیش از یک میلیون و 221 هزار تن تولید اتیلن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 1398 بیش از 62 هزار تن افزایش یافته است.
تولید بالغ بر یک میلیون و 221 هزار تن اتیلن در واحد الفین پتروشیمی جم هر چند در تاریخ تاسیس این شرکت پتروشیمی بی سابقه بوده اما ثبت این رکورد منجر به جهش تولید در سایر زنجیره های ارزش پتروشیمی جم شده به طوری که آمارهای رسمی از ثبت بالاترین میزان تولید محصولاتی همچون پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن سنگین، پروپیلن و ... پتروشیمی جم در سال جهش تولید شده است.
همسو با ثبت رکورد جدید تولید اتیلن در واحد الفین، پتروشیمی جم سال گذشته در حوزه سودآوری و فروش وضعیت قابل قبولی را تجربه کرده است به طوری که میران فروش با ثبت جهشی 95 درصدی از مرز 26 هزار و 280 میلیون تومان گذشته است.
علاوه بر این، باید به این نکته هم اشاره کرد که رکورد جدید در واحد الفین درحالی رقم خورده که پارسال با اجرای یکی از بزرگترین پروژه های رفع موانع تولید در واحد «الفین» پتروشیمی جم در کنار افزایش 600 هزار دلاری سودآوری به ازای هر کوره این واحد، تولید دو محصول کلیدی اتیلن و پروپیلن افزایش یافته است.
در کنار ثبت آمار بالای تولید، کاهش و مدیریت مصرف سوخت و انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش راندمان و بهره‌وری حرارتی، از دیگر دستاوردهای اجرای این پروژه بزرگ رفع موانع تولید به شمار می‌رود.

 

تعداد بازدید : ۲,۷۹۸