تلاش پژوهشگران ایرانی به ثمر نشست

گام آخر برای رونمایی از رهاورد مهم شرکت پژوهش و فناوری

گام آخر برای رونمایی از رهاورد مهم شرکت پژوهش و فناوری
(سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹) ۱۴:۰۱

واحد تولید نیمه صنعتی پروپیلن از متانول شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با حضور سرمایه گذاران و نمایندگان شرکت های مختلف به صورت رسمی رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، واحد نیمه صنعتی تولید پروپیلن از متانول مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تلاش پژوهشگران و کارشناسان این مرکز به نتیجه رسیده است و در روزهای آتی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل تعدادی از هلدینگ های پتروشیمی و نمایندگان چند شرکت صاحب نام کشور رونمایی خواهد شد و سرمایه گذاران با ظرفیت و نحوه فعالیت این واحد آشنا می شوند.

بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش با دعوت از سرمایه گذاران جهت بازدید از طرح های تولید پروپیلن از متانول، از پیاده سازی دانش فنی فرایندی و کاتالیست های مصرفی ایرانی در طرح هایGTPP , MTP کشور خبر داد.

واحد نیمه صنعتی تولید پروپیلن از متانول در مرکز پژوهش و فناوری ماهشهر اخیرا عملیاتی شده و آماده بازدید سرمایه گذاران است و همزمان با توسعه دانش فنی MTP دانش فنی تولید تمام کاتالیست های مورد نیاز این واحد نیز کسب شده و واحد های نیمه صنعتی برخی از این کاتالیست ها نیز در حال بهره برداری هستند.

در برنامه کلان صنعت پتروشیمی، توسعه هوشمند بر اساس توسعه طرح های پیشران از مسیر تولید پروپیلن به عنوان یکی از زنجیره های مهم توسعه مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین در ابتدا نیاز است ظرفیت تولید پروپیلن افزایش یابد و سپس توسعه هوشمند صنعت از این مسیر دنبال شود.

با توجه به این که کشور با کمبود تولید پروپیلن مواجه است به زودی با اجرای طرح های GTPP , MTP در پارک عسلویه، امیر آباد، اسلام آباد غرب و چند منطقه دیگر ظرفیت این محصول مهم به 4 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت و در این مسیر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بومی سازی دانش تولید متانول به پروپیلن یک دستاورد مهم را رقم زده است.





تعداد بازدید : ۱,۸۴۶