معاون وزیر نفت تاکید کرد:

همنوایی صنایع پتروشیمی با صنعت گاز ایران

همنوایی صنایع پتروشیمی با صنعت گاز ایران
(شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹) ۰۷:۴۷

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با راه اندازی واحدخالص سازیEO پتروشیمی مارون و تامین خوراک طرح پتروناد، آمین شیرین سازی گاز ترش در پالایشگاه های گازی تامین می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همراه مدیران ارشد این شرکت، از بخش های مختلف پتروشیمی مارون و همچنین مرکز ماهشهر  شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع مدیران و کارکنان پتروشیمی مارون طرح تولید اتیلن اکساید خالص این مجتمع را یکی از طرح های ارزشمند صنعت پتروشیمی معرفی کرد و گفت: این واحد که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید می تواند اتیلن اکساید خالص را با ظرفیت 45 هزار تن تولید کرده و در اختیار طرح پتروناد آسیا که قرار است MDEA  مورد نیاز پالایشگاه های گاز را تامین کند قرار دهد.

وی با اشاره به این که  پتروشیمی مارون محصولات متنوعی را تولید می کند گفت:  ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح های توسعه ای حمایت می کنیم و در این مسیر سبد تولید این مجتمع نیز با تولیدی شدن طرح  EO  دارای اهمیت بیشتری خواهد شد و توسعه زنجره ارزش در مارون به خوبی در حال تحقق است و همچنین با در نظر گرفتن بحث خوراک در سال های آتی می توان رشد تولید را در پتروشیمی مارون تحقق بخشید.

محمدی تصریح کرد: طرح پتروناد هرچند ظرفیت تولید 110 هزار تن در سال را دارد اما با راه اندازی 6 واحد در این پتروشیمی، کشورمان را از واردات بسیاری از محصولات بی نیاز خواهد کرد.

بازدید از آخرین مراحل واحد تولید نیمه صنعتی پروپیلن از متانول شرکت پژوهش و فناوری

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هیئت همراه همچنین از مراحل نهایی تولید پروپیلن از متانول در مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری بازدید کرد و در جریان  اخرین مراحل ساخت و تولیدی شدن این واحد نیمه صنعتی قرار گرفت.

محمدی اظهارکرد: کشوربا کمبود تولید پروپیلن مواجه است که این محصول با ارزش با ساخت طرح های جدید در پارک پروپیلن عسلویه،منطقه امیرآباد و طرح اسلام آباد غرب و نیز چند طرح دیگر5 میلیون تن متانول مازاد کشو را به محصول ارزشمند پروپیلن تبدیل خواهد کرد و در این مسیر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بومی سازی دانش تولید متانول به پروپیلن یک دستاورد مهم را رقم زده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان این بازدید از حضور سرمایه گذاران در هفته های آتی در این مرکز خبر داد و گفت: خوشبختانه تلاش پژوهشگران و کارشاناسان این مرکز به نتیجه رسیده است و با تجاری سازی کامل هر 6 کاتالیست مورد نیاز در فرایند تبدیل گاز به پلیمر  در آینده نزدیک با دانش فنی ایرانی به طور کامل به ثمر خواهد نشست.

 

تعداد بازدید : ۳,۳۹۱