تکمیل طرح های پتروشیمی نشانه تحرک و پویایی صنعت پتروشیمی

تکمیل طرح های پتروشیمی نشانه تحرک و پویایی صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۳۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، راهکار افزایش صادرات غیرنفتی را توسعه صنعت پتروشیمی دانست و گفت: ساخت و تکمیل طرح های پتروشیمی در شرایطی تحریم، نشانه تحرک و پویایی صنعت پتروشیمی ایران است.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا،  با تاکید بر این که   توسعه پتروشیمی به افزایش ارزش افزوده بیشتر برای کشور منج می شود و  صادرات غیرنفتی را افزایش می دهد، گفت: افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت، گاز و محصولات پتروشیمی به عنوان یک اصل مهم برای توسعه صنایع پایین‌دست پتروشیمی محسوب می‌شود.

وی صنعت پتروشیمی را تکیه گاه برای اقتصاد ایران دانست و افزود: صنعت پتروشیمی بخش جدایی ناپذیر صنعت نفت است، توسعه این صنعت را نمی‌توان مستقل از بخش‌های بالادستی بررسی کرد.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی وجود دارد، تصریح کرد: استفاده از منابع مالی برای توسعه صنعت پتروشیمی، به ویژه منابعی که در نظام مالی ما سرگردان محسوب می‌شوند می‌تواند سبب افزایش اشتغال‌زایی بیشتر شده و حتی رونق اقتصادی را در بر داشته باشد.

قادری عنوان کرد: پتروشیمی محور صادرات غیرنفتی است، باید از این صنعت به منظور افزایش هرچه بیشتر صادرات محصولات پتروشیمی در استای کاهش خام فروشی و تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه باید وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی کاهش یابد، گفت: یکی از راهکارهای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، تمرکز بر روی تولید و صادرات محصولات مختلف پتروشیمی است که هم منجر به افزایش صادرات غیرنفتی ما می‌شود و هم درآمد ارزیی کشور را افزایش خواهد داد.
تعداد بازدید : ۲,۴۸۰