رشد 11 هزار واحدی شاخص

رشد 11 هزار واحدی شاخص
(سه شنبه ۷ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۳۵

شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۱ هزار و ۳۳۴ واحد صعود رقم یک میلیون و ۹۴۵ هزار واحد را به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار نیپنا شاخص بورس روز جاری دوباره در مدار صعود قرار گرفت به طوری که در جریان معاملات امروز بازار سرمایه  شاخص کل این بازار با ۱۱ هزار و ۳۳۴ واحد صعود رقم یک میلیون و ۹۴۵ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۹۹۴ واحد رشد کرد و به رقم ۵۰۷ هزار و ۱۱۶ واحد رسید و  معامله گران دو میلیون معامله به ارزش ۱۹۲ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال انجام دادند.

بر پایه این گزارش ، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاری غدیر و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص گذاشتند.

فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، بانک تجارت، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نمادهای پربیننده این بازار بودند.

 همچنین شاخص کل فرابورس نیز با ۶۳ واحد صعود رقم ۱۹ هزار و ۹۶۲ واحد را ثبت کرد و در این بازار ۷۳۱ هزار معامله به ارزش ۱۰۵ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال انجام شد.

سنگ آهن گوهر زمین، پتروشیمی مارون و سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه سهامی ذوب آهن اصفهان، بانک دی و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، بانک دی سیمان لار سبزوار س. توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و صنایع ماشین های اداری ایران نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

تعداد بازدید : ۲,۵۸۹