کاهش صادرات کاستیک سودا آمریکا / روی آوردن خریداران به واردات از آسیا

کاهش صادرات کاستیک سودا آمریکا / روی آوردن خریداران به واردات از آسیا
(چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹) ۱۴:۲۸

کاهش صادرات کاستیک سودا آمریکا به دلیل روی آوردن خریداران به واردات از آسیا و اروپا به دلیل ارزان تر بودن رخ داده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، تازه‌ترین آمارهای کمیسیون بازرگانی بین‌المللی ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه (17 تیرماه) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که صادرات محصول کاستیک سودا این کشور در ماه مه 2020 نسبت به ماه آوریل با 23 درصد کاهش روبه‌رو بوده، این در حالی است که قیمت این کاستیک سودا در ایالات متحده در مقایسه با دیگر مناطق تولیدکننده این محصول پتروشیمی افزایش یافته است.

براساس گزارش کمیسیون بازرگانی بین‌المللی ایالات متحده آمریکا، این کشور در ماه آوریل امسال 554 هزار و 991 تن کاستیک سودا صادر کرد، در حالی که این رقم در مقایسه با ماه مارس 2.6 درصد افت نشان می‌دهد، در حالی صادرات کلر آلکالی آمریکا در ماه مه نسبت به ماه آوریل 68 درصد کاهش داشته است و این رقم در مقایسه با آمار ماه مارس امسل به دلیل افت شدید تقاضا برای کلرین و محصولات پایین دستی آن، 90 درصد کاهش نشان می‌دهد.

این محصولات شامل پلی‌ونیل و هیدروکلریک اسید برای مصرف در صنایع تولید نفت و گاز است، با توجه به آثار منفی شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا بر شرایط تولید نفت و گاز، تقاضا برای این محصول با کاهش جدی روبه‌رو بوده است.

کاستیک سودا، یک خوراک اصلی برای تولید در صنایع آلومینا، خمیر و کاغذ استفاده می‌شود و یک محوصل جانبی برای تولید کلرین است.

با وجود بازگشایی‌های اقتصادی در ماه مه، صادرات کاستیک سودا با کاهش همراه شد، در حالی که آمارهای صنعتی نشان می‌دهد که صادرات کلرآلکالی در آمریکا در 75 درصد بهبود روبه‌رو بوده است.

منابع بازار گفتند: کاهش صادرات کاستیک سودا آمریکا به دلیل روی آوردن خریداران به واردات از آسیا و اروپا رخ داده است، قیمت‌های این محصول در بازارهای اورپایی و آسیایی نیز پایین‌تر بوده است

تعداد بازدید : ۳,۶۸۸