صنعت پتروشیمی اقتصاد غرب ایران را متحول می‌کند

صنعت پتروشیمی اقتصاد غرب ایران را متحول می‌کند
(یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹) ۱۳:۲۷

مدیرعامل صنایع پتروشیمی اسلام آباد غرب گفت: طرحGTPP اسلام آباد غرب یک دستاورد ارزشمند است و فاز مهندسی این طرح بر پایه دانش فنی ایرانی و تلاش های انجام شده از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی زیر مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی رو باتمام است .

سیدعبدالعظیم پلاسعیدی مدیرعامل صنایع پتروشیمی اسلام آباد غرب درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق شعار جهش تولید سال 99 ، در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس واقع در منطقه محروم اسلام آباد غرب واقع دراستان کرمانشاه بررسی احداث یک مجتمع پتروشیمی جدید بر پایه دانش بومی سازی شده داخلی و کاتالیست ساخت داخل را آغاز کرده است.

پلاسعیدی تصریح کرد: خوشبختانه تمام زیرساخت ها از جمله گاز ، آب ، برق ، زمین ، راه های دسترسی و مجوزهای مربوطه برای اجرایی شدن این طرح ، اخذ و آماده شده است.

وی افزود: این طرح در زمینی به مساحت تقریبی 54 هکتار احداث خواهد شد و فعالیت های مهندسی تبدیل گاز طبیعی به متانول به ظرفیت 660 هزار تن در سال و تبدیل متانول به پروپیلن به ظرفیت 120 هزارتن رو باتمام است و مدارک مهندسی پایه 120 هزار تن محصول ارزشمند پلی‌پروپیلن آغاز شده است.

پلاسعیدی ادامه داد: این طرح ضمن بومی سازی و استفاده از توانمندی ساخت داخل و رونق سازندگان ایرانی ، مرجع صنعتی تکرار پذیری و الگویی برای احداث 24 طرح مشابه پتروشیمی میباشد که به دلیل تحریم ها و عدم انتقال فناوری خارجی ، متوقف مانده است و علاوه بر موارد مذکور ، اشتغال زائی و رونق اقتصادی منطقه اسلام آباد غرب را نیز بدنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که طرح مذکور که بعنوان پتروشیمی چهارم کرمانشاه نیز شناخته می شود هیچگونه ارتباطی با طرح های بخش خصوصی که قبلاٌ در این منطقه تعریف شده اند ، ندارد گفت: فاز نخست این طرح ، تولید محصول ارزشمند پروپیلن از متانول میباشد که نیاز جدی صنایع پایین دست کشور جهت تبدیل به پلی پروپیلن را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل پتروشیمی اسلام آباد غرب افزود: در این راستا و در مدت کوتاهی که از آغاز فعالیت های مهندسی گذشته است بیش از 70 درصد مدارک مهندسی پایه توسط متخصصین ایرانی تهیه و تولید گردیده و برگزاری مناقصات بر پایه اطلاعات مهندسی شروع گردیده و منابع مالی تامین گردیده است و تعداد زیادی از مجوزهای زمانبر جهت احداث پروژه اخذ شده است و به محض صدور مجوز شورای اقتصاد از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و همچنین مجوز شروع بکار هیات وزیران ، آمادگی لازم برای کلنگ زنی و شروع فوری عملیات اجرائی در سایت با توجه به تامین منابع مالی و پیشرفت مهندسی طرح و همچنین وجود زیر ساخت ها در استان کرمانشاه - اسلام آباد غرب ، وجود دارد .


تعداد بازدید : ۴,۵۰۰