نبض بازار سرمایه در دست پتروشیمی ها

نبض بازار سرمایه در دست پتروشیمی ها
(شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹) ۱۳:۲۱

هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی نقشی تعیین کننده و مهم را در رونق بازار سرمایه ایفا می کنند و با توجه به این نقش نیازمند حمایت های بیشتری هستند.

کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار  نیپنا به رونق بورس و رکورد شکنی های پی در پی شاخص در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت:  شاخص بورس تهران به دلیل وجود زیر ساخت های مطلوب بازار سرمایه، همچنان می تواند افزایش یابد و در این مسیر پتروشمیی ها نقشی مهم و تاثیرگذار را دارا هستند.

حسین کریمی افزود: امروز  خوشبختانه بازار با التهاب شدیدی رو برو نیست و می توان گفت که بورس تهران  با حمایت دولت و نیز تدبیر مدیران بازار سرمایه در شرایطی قابل قبول قرار دارد و شاخص بورس  همچنان جهش شاخص را در روزهای آتی می تواند تجربه کند و آینده بازار روشن است.

وی بابیان این که طبق آمار رسمی اعلام شده سال ۹۸ به میزان ۳۰‌ هزار میلیارد تومان وارد این بازار شد که در ۳ ماه ابتدایی امسال این رقم به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. ارزش معاملات کل سال ۹۸ ، رقم ۸۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است که در حال حاضر به ۸۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است گفت:  بررسی میزان معاملات انجام شده در بورس نشان می‌دهد که شیب ورود سرمایه در این بازار نیز در حال افزایش است، به طوری که میزان ورود سرمایه در هفته‌های گذشته به روزی هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است. اگر این حجم از سرمایه از طریق سازوکارهایی وارد بخش مولد شود، نه تنها حبابی در بورس شکل نمی‌گیرد بلکه شاخص بورس نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که ، سهامداران باید آگاهانه اقدام به معامله کنند و شرایط مختلف را در نظر بگیرند اظهارکرد:  تعامل و همکاری مدیران بازار سرمایه و سهامداران می تواند آرامش را در بازار ایجاد کند و بدون تردید شرکت های پالایشی و پتروشیمی می توانند همچنان نبض بازار را درست داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند که عوامل خارج از بورس سبب نوسان شاخص می شود، اما سهامداران نباید به نوسان شاخص دامن بزنند و باید در نظر داشت که عوامل گوناگونی بر افت شاخص ها تاثیر دارد؛ اما بورس توان گذر از این شرایط را دارد و امکان بازگشت رونق به بازار سرمایه وجود دارد و در مجموع باید گفت که بورس اکنون به ثبات مطلوبی رسیده است.




تعداد بازدید : ۴,۰۳۵