رشد حجم معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا

رشد حجم معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا
(شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹) ۱۱:۵۵

حجم معاملات در دو بازار پلیمرها و شیمیایی‌های بورس کالا در هفته گذشته افزایشی بود که نشان می‌دهد اوضاع در این بازار به صورت کلی در مسیر رشد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ،  بورس کالا د هفته گذشته شاهد رشد 2 درصدی حجم تقاضای پلیمرها در بورس کالا بود  و ثبت رقم 124 هزار و 307 تن تقاضا مهمترین خروجی این روند بود که که بالاترین میزان از هفته منتهی به 9 اسفندماه تاکنون است. این در حالی بود که افزایش 4.23 درصدی حجم عرضه مرسوم پلیمرها در بازار فیزیکی بورس کالا در هفته قبل و ثبت رقم 82 هزار و 688 تن هم یک رخداد مهم به شمار می‌رود که موجب شد بالاترین میزان عرضه‌ها در 3 هفته اخیر به ثبت برسد اگرچه این رقم کمتر از حد نیاز بازار بود.

تقابل عرضه و تقاضا در هفته گذشته موجب شد تا شاهد رشد 1.15 درصدی حجم معامله پلیمرها در هفته گذشته و ثبت داد و ستد 74 هزار و 808 تن باشیم که بالاترین رقم در 6 هفته اخیر است اگرچه هنوز بازار کشش رشد حجم معاملات را در بر دارد. به عبارت ساده‌تر جریان غالب در بازار پلیمرهای بورس کالا از رونق معاملات حکایت دارد اما بیش از همه چیز به رشد عرضه‌ها مخصوصاً برای گریدهای جذاب نیاز دارد. در کنار این موارد شاهد بودیم که نزدیک به 90 درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت که خود یک خبر خوب برای این بازار است.

در بازار شیمیایی‌های بورس کالا اما شرایط بهتری حاکم بود و به کمک داد و ستد 20 هزار تنی سود کاستیک، حجم معاملات در بازار ترکیبات شیمیایی بورس کالا به بالاترین رقم در 23 ماه اخیر رسید. هفته گذشته شاهد افزایش 17.79 درصدی حجم عرضه ترکیبات شیمیایی در بورس کالا بودیم که موجب شد تا ثبت رقم 54 هزار و 589 تن تجربه شود که بالاترین رقم از اواخر شهریورماه سال گذشته تاکنون است و بستری برای خودنمایی تقاضا در این حوزه معاملاتی به شمار می رود. افزایش 20.45 درصدی حجم معاملات محصولات شیمیایی نیز از خبرهای اصلی هفته قبل بود و ثبت رقم 43 هزار و 44 تن معامله این‌گونه رقم خورد که بالاترین رقم در 23 ماه اخیر است که خود یک رکورد معنی دار به شمار می‌رود

تعداد بازدید : ۳,۴۲۹