جهش دوم و سوم نشانگر توقف ناپذیری توسعه صنعت پتروشیمی

جهش دوم و سوم نشانگر توقف ناپذیری توسعه صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۱:۴۴

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: هفته گذشته شاهد بهره‌برداری از یکی از طرح‌های مهم صنعت پتروشیمی در غرب کشور بودیم که این امر بیانگر آن است که جهش این صنعت با جدیت تداوم دارد.

احمد صادقیان، نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا  به موضوع جهش تولید و همچنین جلوگیری از خام‌فروشی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت:  برای جلوگیری از خام‌فروشی باید صنایع پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش مورد توجه قرار گیرند ودر این مسیر صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها توسعه یابد.

وی به نقش تاثیرگذار صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی اشاره کرد و افزود: این صنعت رتبه نخست تامین منابع ارزی کشور را به خود اختصاص داده است بنابراین نقش این صنعت در توسعه کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

صادقیان با بیان اینکه لازم است توسعه صنعت پتروشیمی کشور به سمت تکمیل زنجیره باشد تا از برخی چالش‌ها همانند تحریم مصون باشیم، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی هم اکنون توسعه و جهش دوم خود را طی می‌کند، طی هفته گذشته شاهد بهره‌برداری از  یکی از طرح‌های مهم صنعت پتروشیمی بودیم که این امر بیانگر آن است که توسعه این صنعت، در سال جهش تولید، متوقف نشده و به سمت جهش سوم نیز در حرکت است.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: صنعت پتروشیمی در سال جهش تولید، باید از امکانات و توان داخلی استفاده کند، زیرا این مهم ظرفیت تولید در این صنعت را افزایش خواهد داد. فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در ایران وجود دارد که در این بین، سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی به دلیل جلوگیری از خام فروشی از توجه ویژه‌ای برخوردار است.

وی صنعت پتروشیمی را صنعتی جذاب به ویژه برای سرمایه گذاری دانست و عنوان کرد: جهش دوم صنعت پتروشیمی که از سال ۹۲ آغاز شده در سال ۱۴۰۰ به ثمر می‌رسد که با تحقق آن ظرفیت تولید این صنعت به بیش از ۱۰۰ میلیون تن و درآمد حاصل از  تولید محصولات جدید به چندین میلیارد دلار می‌رسد که با ورود به جهش سوم تولید محصولات باز هم افزایش خواهد یافت که این موضوع دستاوردی بزرگ برای صنعت پتروشیمی ایران محسوب می‌شود

تعداد بازدید : ۴,۶۲۲