تولید مستمر کیمیای پارس خاورمیانه در سال جهش تولید

تولید مستمر کیمیای پارس خاورمیانه در سال جهش تولید
(شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۳۷

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ گفت: مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه با تولید مستمر و پایدار خود ظرفیت تولید محصولات پتروشمی کشور را در سال جهش تولید افزایش می دهد.

مرضیه شاهدایی مدیرعامل هلدینگ پترو فرهنگ در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به تولید مستمر و پایدار پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه اظهار کرد: آیین افتتاح رسمی پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به زودی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه یک واحد متانولی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن است نوید تولید مستمر و پایدار این مجتمع را داد.

مدیرعامل شرکت پتروفرهنگ ادامه داد: این طرح با زمان بندی استاندارد پس از انجام فاینانس طی چهار سال اجرا و به مدار تولید وارد شده است.

شاهدایی با قدردانی از عملکرد موفق مدیران پیشین و کارکنان شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه برای تکمیل طرح، تصریح کرد: رعایت استانداردهای اچ‌اس‌یی در طول اجرای این طرح منجر به ثبت 14 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه شده است که رقمی بی‌سابقه در صنعت پتروشیمی است.

وی به تأثیر تحریم ها بر مجتمع های تولیدی و طرح های پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: اجرای طرح پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به دلیل تحریم ها با برخی مشکلات همراه شد و تعدادی از سازندگان تجهیزات در زمان راه اندازی همکاری لازم را نکردند اما این طرح با همت و همکاری متخصصان داخلی شرکت و منطقه ویژه اقتصادی پارس به ویژه همکاران در شرکت پتروشیمی مروارید راه اندازی شده است.

شاهدایی تأکید کرد: با اطمینان باید بگویم که اگر الزام اخذ 50 درصد تجهیزات و مهندسی مشاور از محل ارائه فاینانس نبود، ۸۰٪ این طرح به طور کامل با توانمندی‌های موجود در کشور انجام می شد.

وی با اعلام این خبر که خوشبختانه هم اکنون تولید در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: این واحد سالانه نیاز به ۱۷۸۲۷۶ نرمال متر مکعب در ساعت گاز طبیعی۶۵۷۲۹ و نرمال متر مکعب در ساعت اکسیژن به عنوان خوراک دارد.

مدیرعامل شرکت پتروفرهنگ با اشاره به این که هم اکنون بازار متانول در داخل کشور اشباع شده است و اغلب این واحدها، واحدهای صادراتی هستند، افزود: در صورت اعلام نیاز کشور به این محصول، به طور حتم اولویت با تأمین داخل خواهد بود ضمن اینکه تکمیل زنجیره تولید متانول با هدف افزایش ارزش افزوده در دستور کار این شرکت قرار دارد.


تعداد بازدید : ۶,۹۵۱