بازدید بهزاد محمدی از اراضی پیشنهادی برای ساخت مخازن ذخیره سازی پروپیلن

بازدید بهزاد محمدی از اراضی پیشنهادی برای  ساخت مخازن ذخیره سازی پروپیلن
(چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۹:۰۴

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از محل پیشنهادی برای ذخیره سازی پروپیلن درراستای توسعه طرح های پیشران صنعت پتروشیمی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همراه با مدیران ارشد این شرکت امروز چهارشنبه ( 21 خرداد ماه )  از محل پیشنهادی برای ساخت مخازن ذخیره سازی پروپیلن در اطراف دامغان بازدید کرد  تامحل و موقعیت این زمین ها مورد بررسی  قرار گیرد.

وی در این بازدید که با حضور جمعی از مقام های استان سمنان انجام شد با تاکید بر این که دسترسی به راه های ارتباطی و نیز راه آهن برای اجرایی شدن این طرح ضروری است گفت: ساخت این مخازن  بستری است برای توسعه طرح های پیشران صنعت پتروشیمی و در این مسیر باید از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد تا توسعه متوازن صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش تحقق یابد.

بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هفته گذشته در بازدید از بخش های مختلف پتروشیمی شیراز با اشاره به برنامه افزایش ظرفیت تولید پروپیلن در فرایند هوشمند سازی صنعت پتروشیمی اظهارکرد: ظرفیت تولید پروپیلن در کشور  950 هزارتن است و اکنون کشور با کمبود مواجه است به همین دلیل هدف گذاری برای افزایش ظرفیت تولید پروپیلن انجام شده است.

وی افزود: با روش PVM  که دانش فنی آن در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است می توان متانول تولیدی واحدهای موجود تولید متانول در کشور را به پروپیلن تبدیل کرد و به این روش ظرفیت تولید پروپیلن را افزایش داد.

تعداد بازدید : ۸,۷۹۵