اجرای طرح ساماندهی پساب فوق شور (ZLD) از سوی پتروشیمی ایلام برای نخستین بار در کشور

اجرای طرح ساماندهی پساب فوق شور (ZLD) از سوی پتروشیمی ایلام برای نخستین بار در کشور
(چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۰۷

مدیرعامل پتروشیمی ایلام به طرح ساماندهی پساب فوق شور (ZLD) به عنوان یک پروژه مدرن در این مجتمع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این پروژه با هدف حفظ محیط‌زیست با سطح تخلیه مایع صفر برای نخستین بار در کشور و در پتروشیمی ایلام راه‌اندازی می‌شود.

 به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایلام، حسن نجفی‌‌سمنانی مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام  در مراسمی که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد با تبریک هفته محیط‌زیست  به ثبت رکورد ۳۸ تن خوراک در ساعت اشاره کرد و افزود: تولید روزانه، پایدار و مستمر پلی اتیلن سنگین در این شرکت در سال جهش تولید به میزان ۹۶۰ تن در روز افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه متعهد به حفظ محیط‌زیست خواهیم بود افزود: واحد الفین در تیرماه به بهره‌برداری و تولید پایدار می‌رسد.

نجفی به پروژه ساماندهی پساب فوق شور (ZLD) به عنوان یک پروژه مدرن در پتروشیمی ایلام اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه با هدف حفظ محیط‌زیست با سطح تخلیه مایع صفر برای نخستین بار در کشور و در پتروشیمی ایلام راه‌اندازی می‌شود.

غلامرضا ابدالی مدیر کل محیط‌زیست استان ایلام نیز در این نشست با تبریک هفته محیط زیست و تمجید از اقدامات زیست‌محیطی شرکت پتروشیمی ایلام گفت: افتخار می‌کنیم بزرگترین مجتمع تولیدی در غرب کشور موفق به دریافت "تندیس سیمین صنعت سبز " شده است.

وی عملکرد پتروشیمی ایلام در حفظ و احیای محیط‌زیست را بسیار موفق عنوان کرد و افزود: اکنون پتروشیمی و محیط زیست در استان در یک اشتراک زیست‌محیطی قرار دارند.

مدیر کل محیط‌زیست استان افزود: دریافت تندیس سیمین صنعت سبز توسط شرکت پتروشیمی ایلام از دستان وزیر نفت افتخار بزرگی برای صنعت پتروشیمی و محیط‌زیست استان است.

ابدالی افزود: استان ایلام به عنوان یک استان محیط زیستی در کشور مطرح و استان سوم کشور در این حوزه می‌باشد.

مهندس روح‌اله رمضانی رئیس واحد HSE شرکت پتروشیمی ایلام نیز با ارایه گزارشی از اقدامات زیست محیطی در این شرکت اظهار داشت:پتروشیمی ایلام در سال‌های۹۵ و ۹۷ موفق به دریافت تندیس صنعت سبز شده است.

وی افزود:نصب پایش آنلاین، دریافت ایزو ۱۴۰۰۱ از شرکت IMQ ، فعالیت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ، توسعه فضای سبز و استقرار سیستم مدیریت انرژی از مهم‌ترین اقدامات پتروشیمی ایلام در راستای حفظ محیط‌زیست بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام در  پایان این نشست ، غلامرضا ابدالی با اهدای لوح سپاس از مهندس نجفی مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام برای دریافت تندیس سیمین صنعت سبز تقدیر کرد.

تعداد بازدید : ۵,۶۰۱