چین اجرای مگاپروژه 20 میلیارد دلاری پتروشیمی را ازسر می‌گیرد

چین اجرای مگاپروژه 20 میلیارد دلاری پتروشیمی را ازسر می‌گیرد
(دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹) ۰۹:۳۵

چین اجرای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در هاب نفتی شاندونگ را پس از رهایی از شیوع ویروس کرونا از سر خواهد گرفت.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، دو منبع صنعتی چین اعلام کردند: چین در حال احیای یک پروژه پتروشیمی 20 میلیارد دلاری در استان شرقی شاندونگ چین به عنوان بخشی ازتلاش‌ها برای پراخت هزینه‌های زیرساختی با هدف حمایت از اقتصاد آسیب‌دیده از شیوع ویروس همه‌گیر کروناست.

پروژه ساخت یک پالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه 400 هزار بشکه و یک واحد پتروشیمی با تولید سالانه 3 میلیون تن در یاناتی واقع در استان شاندونگ، هاب نفتی چین برای پالایشگران مستقل، چند سال پیش مطرح شد اما تصویب و مجوز اجرای آن در سال‌های اخیر به دلیل رویارویی چین با مازاد ظرفیت پالایش، با تاخیر روبه‌رو شده است.

منابع مطلع از اعطای مجوز ساخت این مجتمع پالایش و پتروشیمی، گفت: کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین، برنامه‌ریز دولتی چین به تازگی تایید اولیه اجرای این پروژه را اعطا کرد، در پی این مجوز استان شاندونگ می‌تواند برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح را آغاز کند.

طبق گفته یکی از این منابع، سرمایه‌گذاری در این طرح حدود 140میلیارد یوان (20 میلیارد دلار) خواهد بود.

آمارهای تجاری چن که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده است نشان می‌دهد گروه شاندونگ ناشان، یک کارخانه آلومینیوم‌سازی خصوصی در یاناتی، سرمایه‌گذار اصلی این طرح خواهد بود و گروه تولید مواد شیمیایی وانهو و دولت استانی شاندونگ از دیگر سرمایه‌گذاران این طرح خواهند بود.


تعداد بازدید : ۵,۹۵۳