تحول در اقتصاد ایران با برنامه های توسعه ای صنعت پتروشیمی

تحول در اقتصاد ایران با برنامه های توسعه ای صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹) ۰۹:۲۷

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت پتروشیمی ایران می تواند با بهره گیری از ظرفیت های موجود برنامه های توسعه ای خود را تحقق بخشد و سبب تحول در اقتصاد و صنعت شود.

قاسم ساعدی، نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا یکی از اصلی‌ترین راه‌های بی اثر کردن تحریم‌ها را رونق و افزایش ظرفیت تولید شرکت‌های پتروشیمی‌ دانست و گفت: می‌توان با فعال کردن صنایع پایین‌دستی پتروشیمی وتکمیل زنجیره ارزش روند کاهش خام فروشی را شتاب بخشید و محصولات نهایی را روانه بازارهای داخلی و خارجی کرد.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه انرژی حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم، اما با خام‌فروشی نمی‌توان شاهد رونق و پیشرفت کشور بود، از این رو باید با عبور از خام‌فروشی و رونق صنایع پایین‌دستی، میان‌دستی و تکمیلی در حوزه نفت و پتروشیمی، ارزش‌افزوده ایجادبیشتری را برای کشورمان به دست آوریم و در این مسیر حمایت های دولت و مجلس بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: تزریق منابع برای تولید هرچه بیشتر صنایع مرتبط با پتروشیمی می‌تواند به تحقق جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی منجر شود، از این رو سرمایه‌گذاری و برطرف کردن منابع مالی این صنعت، بدون تردید سبب افزایش اشتغال‌زایی می‌شود که باید مسیر جذب سرمایه‌ها را تسهیل کرد.

ساعدی با تاکید بر اینکه در صورتی که به توسعه صنایع پتروشیمی با برنامه‌ریزی مشخص، اهمیت داده شود، بسیاری از چالش‌های اقتصادی برطرف می‌شود، عنوان کرد: حمایت از صنعت پتروشیمی که خوشبختانه هم اکنون توسعه و جهش‌های مختلفی را تجربه کرد و در ریل پیشرفت حرکت می‌کند و همچنین ارزآوری خوبی نیز برای کشور به همراه داشته است، به عنوان یک راهبرد باید افزایش مدنظر همه سیاست گذاران و مسئولان کشور قرار گیرد.

تعداد بازدید : ۵,۱۹۴