پیش بینی مازاد عرضه پلاستیک در آمریکا

پیش بینی مازاد عرضه پلاستیک در آمریکا
(شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹) ۱۰:۵۶

پروژه ساخت یک کارخانه تولید پلاستیک متعلق به شرکت انگلیسی-‌هلندی شل در آمریکا با مازاد عرضه روبه‌رو خواهد بود.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز، موسسه اقتصاد انرژی و تحلیل مالی (IEEFA) در گزارشی اعلام کرد که یک پروژه تولید محصولات پلاستیک در ایالت پنسیلوانیای آمریکا که پارسال با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا کلید خورد، با چشم‌انداز خطر مازاد عرضه و کاهش قیمت برای محصولات روبه‌روست.

مجتمع پتروشیمی پنسیلوانا در منطقه «بیور»Beaver متعلق به شرکت انگلیسی-هلندی شل توسط عده‌ای به عنوان ناجیان اقتصادی در منطقه‌ای که هنوز از سقوط صنعت فولاد در دهه 1980 رنج می‌برد، طراحی شده است.

موسسه اقتصاد انرژی و تحلیل مالی (IEEFA) که از انتقال به انرژی‌های سبز حمایت می‌کند، در گزارشی اعلام کرد: این پروژه 6 تا 10 میلیارد دلاری که انتظار می‌رود در سال 2021 یا 2022 میلادی افتتاح شود، با رقابت دیگر کارخانه‌های بزرگ تولید محصولات پلاستیکی متعلق به شرکت‌هایی مانند اکسون موبیل آمریکا به دلیل رشد پیش‌بینی شده در بخش پلاستیک‌های بازیافتی و روند کند شرایط اقتصادی جهان، روبه‌روبه‌روست.

تام سانزیلو، مدیر مالی موسسه اقتصاد انرژی و تحلیل مالی (IEEFA) و معاول اول پیشین کنترل‌کننده مسائل اقتصادی نیویورک گفت: برخی فکر می‌کنند که این دومین دوره ورود به دوره صنعت فولاد است، اما این راهی بسیار ضعیف از یک گزاره و یک انتخاب اقتصادی با شک و تردید است.

وی امیدوار است که مقام‌های محلی و سرمایه‌گذاران درباره این پروژه پرسش‌هایی مطرح کنند.

کورتیس اسمیت، سخنگوی شرکت شل اعلام کرد که چشم‌انداز کوتاه مدت برای کسب‌وکارهای شیمیایی شرایط چالشی دارد، اما تقاضا برای محصولات پتروشیمی در بلندمدت با رشد روبه‌رو می‌شود.

وی با اشاره به مزیت وجود گاز طبیعی و اتان در این منطقه گفت: این پروژه با توجه به در دسترس بودن و نزدیکی به مواد اولیه ارزان قیمت، پروژه‌ای ارزان و با صرفه به شمار می‌آید.


تعداد بازدید : ۵,۲۷۵