تاثیر ویروس کرونا بر صنایع هیدروکربنی جهان

تاثیر ویروس کرونا بر صنایع هیدروکربنی جهان
(یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹) ۰۹:۵۶

​ویروس کرونا همچنان درصنایع هیدروکربنی جهان تاثیر گذار است و پیش بینی می شود تقاضای این محصولات در سال جاری میلادی به سطوح پیش از بحران شیوع ویروس کرونا بازنگردد.

 به گزارش نیپنا، شیوع ویروس کرونا بازارهای جهانی انرژی را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که انتظار می‌رود شاهد رکودی فراتر از سطح انتظارهای پیشین در برخی از کشورها باشیم و روند احیای این شرایط در برخی مناطق کند پیش خواهد رفت.

براساس اعلام موسسه ICIS ، ویروس کرونا تاثیر فراوانی بر زنجیره ارزش صنایع هیدروکربنی جهان بر جای گذاشته و سود آوری و ارتباط میان این صنایع را به شدت تغییر داده است.

از جمله چالش های پیش روی این صنایع می توان به کاهش تقاضای محصولات تولیدی و در نتیجه کاهش حاشیه سود و تاثیر کاهش تقاضای یک محصول کلیدی بر زنجیره ارزش صنایع پایین دستی اشاره کرد.

همچنین نگرانی پیرامون حفظ نرخ های بهره برداری از واحدهای تولیدی، افزایش اهمیت ایجاد توازن در هزینه های نقدی از طریق سرمایه گذاری مناسب در سبد محصولات تولیدی و افزایش اهمیت تولید محصولات متنوع در واحدهای پتروپالایشگاهی با هدف کاهش هزینه ها از دیگر چالش های پیش رو ارزیابی شده است.

 در این میان کاهش مزیت دسترسی خاورمیانه و آمریکای شمالی به خوراک گاز اتان ارزان به واسطه کاهش قابل توجه قیمت خوراک های مایع مورد استفاده در واحدهای اروپایی و آسیایی وخطر کاهش سرمایه گذاری در طرح های جدید در کنارکاهش درآمد شرکت های توزیع کننده محصولات شیمیایی- پتروشیمیایی از دیگر مواردی است که تحلیلگران از چالش های موجود از آن یاد می کنند.



تعداد بازدید : ۴,۰۴۷