در ماه آوریل رخ داد

کاهش مشاغل صنایع شیمیایی آلمان در ماه آوریل

کاهش مشاغل صنایع شیمیایی آلمان در ماه آوریل
(چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۴۶

فرصت‌های شغلی صنایع شیمیایی آلمان در ماه آوریل سال 2020 میلادی با پنج درصد کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، براساس تحقیقات موسسه آلمانی آی‌اف‌او مستقر در مونیخ روز دوشنبه (پنجم اسفندماه) اعلام کرد که فرصت‌های شغلی در صنایع شیمیایی آلمان در ماه آوریل سال جاری میلادی به دلیل آثار منفی ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا با پنج درصد افت همراه بوده است.

در حالی که صنایع داروسازی آلمان در پی شیوع ویروس همه گیر کرونا هیچگونه بیکاری را گزارش نکرده است، دیگر بخش‌های پایین دستی صنایع شیمیایی از افزایش رقم بیکاری در دوره مورد بررسی خبردادند.

بخش‌های خدماتی از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها و آژانس‌های مسافرتی در پی شرایط ناشی از قرنطینه و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با کاهش فرصت‌های شغلی روبه‌رو شدند.

در بخش‌های تولیدی، 39 درصد شرکت‌های خودروسازی رکوردهای تازه‌ای در زمینه بیکاری ثبت کردند، به‌گونه‌ای که آمار بیکاری در بخش تولیدات چرم و کالاها و کفش‌های چرمی از مرز 48 درصد گذشت.

اگرچه کاهش فرصت‌های شغلی اندک بوده است، گره آلمانی بازرگانی بی‌ای‌وی‌سی اعلام کرده است که کارگران صنایع شیمیایی و داروسازی آلمان در فهرست کارهای کوتاه مدت قرار گرفته‌اند.

صنایع شیمیایی با ارزش فروش سالانه 193 میلیارد یورو در سال 2019 و بیش از 400 هزار نیرو بزرگترین صنعت در آلمان به شمار می‌آید.

 

تعداد بازدید : ۳,۵۶۱