لزوم هدایت نقدینگی‌ها به سمت توسعه صنعت پتروشیمی

لزوم هدایت نقدینگی‌ها به سمت توسعه صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۳۸

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران، پتروشیمی را یکی از پایه‌های اصلی حمایت از تولید دانست و گفت: در شرایط کنونی نقدینگی‌ها باید به سمت توسعه صنعت پتروشیمی هدایت شود.

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس کمیسیون بهبود کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران،  در گفتگو با خبرنگار نیپنا پتروشیمی را یکی از صنایع مهم ، راهبردی و استراتژیک دانست و گفت: باید در شرایط امروز هنرمندانه از این مسیر عبور کرد، به‌گونه‌ای که بیشترین مزیت‌ها و کمترین آسیب‌ها را ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد مشخص است، افزود: در صنعت پتروشیمی می‌خواهیم از خام فروشی به جایگاه‌های بالاتر برسیم. لازمه رسیدن به چنین هدفی این است محصولات با ارزش بالاتر تولید کنیم. همچنین باید اعتماد مردم را جلب کنیم تا نقدینگی به سمت توسعه صنعت پتروشیمی هدایت شود.

نجفی‌منش، سردمدار توسعه صادرات غیرنفتی را صنعت پتروشیمی دانست و تصریح کرد: باید با جذب سرمایه‌های جدید به پیشرفت این صنعت کمک کنیم. با وجود بدعهدی برخی کشورها، ایران در حوزه نفت و پتروشیمی و همچنین صادرات محصولات پتروشیمی، مشتری‌های خوبی دارد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی درصد بسیاری از ارز کشور را تامین می‌کنند، جایگاه این صنعت به عنوان یک صنعت اشتغال‌زا در راس تحقق هدف جلوگیری از خام‌ فروشی قرار دارد و به عنوان یکی از پایه‌های اصلی حمایت از تولید داخلی محسوب می‌شود.

وی بیان اینکه صنعت پتروشیمی، باوجود برخی مشکلات اقتصادی از جمله تغییر نرخ ارز و یا فشارهای اقتصادی آمریکا، پیشرفت مناسبی داشته است، گفت: این صنعت بدون تردید یکی از صنایع توسعه دهنده بخش اقتصادی ایران محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق تهران، رونق صنعت پتروشیمی را غیرقابل انکار دانست و افزود: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در صنعت پتروشیمی ایران، این صنعت هم اکنون در ریل توسعه حرکت قرار دارد. باید تسهیلات ویژه‌ای در تمامی بخش‌ها این صنعت قائل شد، زیرا یکی از بخش‌هایی که امروز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، صنعت پتروشیمی است.

تعداد بازدید : ۳,۵۷۷