شماره39

قرآن چراغ هدایت است

قرآن چراغ هدایت است
(سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۳:۰۶

ماه رمضان،بهار قرآن رو به اتمام است،بهاری که نمره اش،تقوا،صبوری،درک همنوع و نزدیکی بیشتر به خداست.در این ماه با قرآن مأنوس بودیم و امید آنکه از این سرچشمه ناب انسان ساز،برای خوب بودن و خوب ماندن بهره کافی برده باشیم.

به مناسبت این ایام با آقای طالب علمداری،همکار خوبمان در شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد به گفتگو نشستیم.امید آنکه قران چراغ راهی برای ما باشد.
-خودتان را معرفی نموده و بفرمائید با کدام شرکت همکاری میکنید و از چه سالی؟
من طالب علمداری هستم و از سال 1394 در شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد مشغول به کار هستم
-چند سال دارید و بفرمائید در چه رشته ای تحصیل کرده اید؟
39 دارم و در رشته مدیریت امور فرهنگی تحصیل و مدرک کارشناسی را دریافت کرده ام.
-از چند سالگی کار قرائت قرآن را شروع کردید و بفرمائید که چگونه به این هنر جذب شدید؟
باتوجه به اینکه قرآن چراغ هدایت و تعیین کننده روشن مسیر زندگی برای تمام افراد و مسلمانان می باشد و خداوند هم بدان تاکید داشته و می فرماید : نور بیوتکم به تلاوته قرآن، یعنی خانه های خود را با تلاوت قرآن روشنایی بخشید بنده نیز از کودکی با حضور در مجالس و محافل قرآنی و استفاده از تجربیات اساتید صاحب سبک اشتیاق پیدا کرده تا در این مسیر نورانی گام بردارم، امید که مورد قبول خداوند رحمان واقع گردد.
-چه رتبه هایی در این زمینه تا کنون بدست آورده اید؟
از بدو شروع در مسابقات مختلف آموزشگاهی شهرستان و همچنین استانی حضوری فعال داشته و عناوینی در رشته قرائت قرآن کسب نمودم ، که از جمله آنها ، عنوان قاری برتر دانش آموزی در مدارس شهرستان و همچنین منتخب مسابقات اذان و اقامه در شهرستان و استان را دارم.
-برنامه هایتان برای آینده چیست؟
فعالیت های قرآنی همواره باید در راس برنامه های زندگی هر فردقرار گیرد و اگر فردی سیره و روش قرآنی را در پیش گرفت راه سعادت و عاقبت بخیر را در زندگی برای خود ترسیم نموده است و بنده نیز با تاسی از کلام نورانی و هدایت گر قرآن کریم این چراغ فروزنده را هموار و در مسیر زندگی خود روشن قرار خواهم داد و سعی می نمایم خادمی کوچک برای این فضیلت بزرگ و بی نهایت باشم
-آیا آموزش میدهید و نقش مربی هم دارید؟اگر جواب مثبت است بفرمائید برای چه رده سنی ای؟
برنامه هایی برای آموزش و نشر فرهنگ قرآنی و قرآن آموزی برای مشتاقان و عاشقان کلام وحی در نظر گرفته شده است، که با همکاری کانون های قرآنی، پایگاه های مساجد و دارالقران این امر مهم اجرا می گردد.
-چه خاطراتی از قرائت قرآن دارید؟
برای اولین بار که در محافل بزرگ و نورانی قرآن کریم در جمع بزرگان قرآنی قرار گرفتم و به قرائت پرداختم بسیار مورد تمجید و تشویق قرار گرفتم و آنجا بود که بر خود بالیدم، چون حامل انتشار کلام وحی الهی بودم و این سعادت موجی از نشاط و امیدواری برای اینجانب ایجاد کرد و از بهترین خاطرات و لحظات زندگی من بود.
-قرآن چه نقشی در زندگی شما داشته است؟
قرآن چراغ هدایت است و هر زندگی که با این چراغ نورانی روشن گردد، قطعا خیر دنیا و آخرت را در دل خود خواهد دید. برکات قرآن در تمامی زندگانی مسلمانان وآنانی که شیفته این نور هدایت هستند وجود داشته و خوشحالم از اینکه توفیق دارم به اتفاق خانواده ای متدین، مذهبی و قرآنی در مسیر بقای قرآن و نشر ارزش های آن قدم بردارم و هرآنچه تا به امروز توفیقی در زندگی شخصی بنده ایجاد شده از برکات و توسل به قرآن ناطق می باشد.
-آیا قرائت قرآن باعث شده است تا به عشق هایی دیگر مانند تفسیرعلاقه مند و جذب شوید؟
وقتی انسان کتاب نورانی قرآن را تورق کرده و آیات شریفه الهی را تلاوت می نماید و در معانی شگرف آن دقت میکند درمیابد که این کتاب الهی چه برکات و حسنات بی بدیلی را در دل خود جا داده است و بی جهت نیست که به عنوان معجزه بزرگ پیامبر راستین اسلام حضرت محمد (ص) قرار گرفته است و تفسیر آیات نورانی این چراغ فروزان می تواند باعث جذب جوانان و روشن نمودن قلوب آنان از عمق قرآن مجید و اهمیت آن در زندگیشان باشد و بنده تمام توانم را به انتشار کلام وحی الهی بکار خواهم بست‌.
-چند فرزند دارید و آیا به فرزندانتان هم قرائت قرآن را آموزش داده اید؟
دوفرزنددارم، من همواره سعی نموده ام تا زندگیم را به محور قرآن قرار دهم و در این راه خدا را شکر فرزندان اینجانب نیز آشنایی خوبی با قرآن دارند وبا این کتاب نورانی مانوس شده اند.
-توصیه شما به جوانان چیست؟
همانطور که در مباحث قبلی اشاره شد قرآن کریم سیره و روش زندگی هر فرد است و اگر این روش از بدو شروع نوجوانی و جوانی بعنوان مسیر راه قرار گیرد آینده ای روشن در پناه قرآن برای فرد ترسیم می شود شاید این مطلب را بارها شنیده باشید که در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است. رسول گرامی اسلام در دوران جوانی و نوجوانی قرآن را فرا گرفته و منتشر کننده کلام وحی در میان قوم خویش بوده ، نوجوانان و جوانان عزیز می توانند با الهام از رسول گرامی اسلام و دستورات قرآن کریم بهترین راه را برای آینده خود انتخاب نموده و در پرتو این کتاب الهی و تعمل و تدبر و پیاده کردن دستورات آن سعادتمند شوند.

تعداد بازدید : ۳,۸۷۳