بلوغ فرماندهی حادثه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در‌پاسخ به حوادث

بلوغ فرماندهی حادثه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در‌پاسخ به حوادث
(چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۹:۵۷

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: شاکله اصلی ساختار فرماندهی حادثه در‌ منطقه ایجاد شده و عملکرد خوب منطقه در پاسخ به حوادث نشان از بلوغ مدیریت شرایط اضطراری و فرماندهی حادثه در‌شرکت ها است.

به گزارش نیپنا به نقل از   روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، این جلسه ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با حضور حداکثری فرماندهان حادثه شرکتهای منطقه و اعضای کارگروه تخصصی برگزار شد.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه در این جلسه، ضمن تشکر  اقدامات HSE منطقه جهت اطمینان بخشی از منابع آب آتش نشانی، بر اجرای برنامه در نظر گرفته شده در سال جاری شامل، تهیه pip جدید شرکتها، استمرار فعالیت فایر کیس ها، تقویت توان نیروهای آتش نشانی و برگزاری تمرینات دور میزی و مانورهای عملیاتی تاکید کرد.  

وی با اشاره به اینکه شبکه طرح ریزی در فرماندهی حادثه به عنوان هسته فکری فرماندهی، می بایست برنامه ریزی و تشکیل شود، افزود: لازم است با انجام کارهای تخصصی مربوط به سامانه فرماندهی حادثه و برگزاری جلسات و هماهنگی بیشتر، شبکه طرح ریزی به عنوان هسته فکری فرماندهی فعال و اهداف برنامه ریزی شده را پیگیری نماید.

سیدامید شهیدی نیا، افزود: شاکله اصلی ساختار فرماندهی حادثه در‌ منطقه ایجاد شده و عملکرد خوب منطقه در پاسخ به حوادث سال گذشته، نشان از بلوغ مدیریت شرایط اضطراری و فرماندهی حادثه در‌شرکتها است.

 در‌بخش دیگری از جلسه، گزارش ارزیابی منابع آب آتش نشانی و تست فایر کیس شرکتهای پتروشیمی، توسط رییس HSE منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مورد بررسی و تحلیل فنی قرار گرفت.

مهرزاد غیبی، گفت: حصول اطمینان از عملکرد سیستم های ثابت و سیار آتش نشانی شرکتهای منطقه، از برنامه های سال جاری و در راستای اهداف مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده که به اجرا گذاشته می شود.

وی، که دبیر کمیته شرایط اضطراری منطقه نیز است، در‌ ادامه، ضمن تشریح اقدامات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا در منطقه ویژه و شهرستان، خاطر نشان کرد: عملکرد به موقع و هوشمندانه مدیران عامل شرکتها باعث شد تا آمار مبتلایان به کرونا در منطقه کم باشد.

در‌ این جلسه، برنامه های سال ۹۹ مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری برای حاضرین در جلسه طرح، و در دستور کار منطقه قرار گرفت. همچنین تصمیم گیری در‌ شرایط اضطراری و ضرورت انسجام در ساختار فرماندهی توسط فرمانده صحنه پتروشیمی شرکت پتروشیمی بندرامام ارائه شد.

تعداد بازدید : ۳,۴۱۵