نقش مهم پتروشیمی ها در رونق بازار سرمایه

نقش مهم پتروشیمی ها در رونق بازار سرمایه
(سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۲:۰۴

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی نقش مهمی در افزایش شاخص‌های بورس داشته‌اند، عنوان کرد: پتروشیمی ها نقشی اثر بخش در رونق بازار سرمایه و توسعه اقتصادی کشور دارند.

سکینه الماسی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم حمایت از روند توسعه پتروشیمی گفت: پتروشیمی در ایران خوشبختانه در مسیر توسعه قرار گرفته است وبدون تردید تکمیل زنجیره ارزش و توسعه متوازن  می تواند منجر به تحولی بزرگ در این صنعت شود و از این رو راه نجات اقتصاد کشور رونق صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پتروپالایشگاه‌ها یا مینی پالایشگاه‌ها کوچک‌تر از پالایشگاه‌های معمولی هستند و می‌توان آنها را با جذب سرمایه‌های مردمی راه‌اندازی و فعال کرد، چراکه تجربه نشان داده مردم از خرید سهام آن‌ها استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رونق تولید، ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی با رونق پتروپالایشگاه‌ها امکان‌پذیر می‌شود و این مسائل اقتصاد ایران را نجات خواهد داد، تصریح کرد: صنایع پتروشیمی، میعانات گازی، فرآورده های نفتی و گازی بیشترین درآمد را برای ایران به همراه دارند.

الماسی تصریح کرد: بازگشت سرمایه در صنایع پتروشیمی و پایین‌دستی فوق‌العاده زودهنگام است تا جایی که حتی در برخی از صنایع کمتر از 6 تا یک سال بازگشت سرمایه دیده شده که این اتفاق شاهکار است.

وی ادامه داد: افزون بر افزایش صادرات درصورتی که بتوانیم میزان فروش محصولات پتروشیمی را در داخل افزایش دهیم، بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات  اقتصادی و صنعتی حل می‌شود، زیرا این اقدام افزایش ایجاد اشتغال و درآمد را نیز به دنبال دارد.

تعداد بازدید : ۲,۶۷۷