3 واحد پلی‌اتیلنی در آمریکا تعطیل می‌شود

3 واحد پلی‌اتیلنی در آمریکا تعطیل می‌شود
(دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۵۶

شرکت آمریکایی داوکمیکال به‌منظور جلوگیری از پرشدن سطح مخازن ذخیره‌سازی، فعالیت سه واحد پلی‌اتیلنی خود را متوقف می‌کند.

 به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت تولیدکنننده محصولات پتروشیمی و شیمیایی داو کمیکال آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرکت در واکنش به کاهش تقاضا برای محصولات پتروشیمی ناشی از آثار منفی شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا، فعالیت سه واحد تولید پلی‌اتیلن در ایالات متحده آمریکا را  متوقف می‌کند.

کایل بندلو، سخنگوی شرکت داوکمیکال گفت: فعالیت یک ردیف واحد پلی‌اتیلنی، یک فاز گازی تولید پلی‌اتیلن در ایالت تگزاس، دو واحد الاستومری در ایالت لوئیزیانا و یک فاز گازی تولید پلی‌اتیلن در آرژانتین متوقف می‌شوند.

وی افزود: در مجموع، ظرفیت این پنج واحد سالانه حدود 2 میلیون پوند، حدود 10 درصد ظرفیت تقاضای صنایع بسته‌بندی و کسب‌وکارهای وابسته به صنایع پلاستیک است، ما قصد داریم فعالیت آنها را به مدت 30 روز متوقف کنیم.

فروش بخش بسته‌بندی و صنایع پلاستیک شامل پلی‌اتیلن در سه ماه نخست سال جاری میلادی با 10 درصد کاهش به چهار میلیارد و 600 میلیارد دلار رسید.

جیم فیترلینگ، مدیرعامل شرکت داوکمیکال در این باره گفت: تصمیم برای تعطیلی این واحدهای پلی‌اتیلنی به‌منظو جلوگیری از بالا رفتن سطح ذخیره‌سازی‌ها گرفته شده است و تا زمان دریافت سیگنال‌های مثبت از سوی تقاضا و بهبود شرایط، تولید این واحدها متوقف می‌ماند.

وی افزود: داوکمیکال هم‌اکنون به دنبال ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا برای محصولات این شرکت است.

مدیرعامل داوکمیکال گفت: ما در حال دریافت نشانه‌هایی مثبت از بسیاری از ایالت‌های آمریکا و بخشی از اروپا مانند آلمان، اتریش و سوئیس در پی ازسرگیری فعالیت‌ها در ماه مه هستیم.

 

تعداد بازدید : ۳,۰۴۷