راهکار توسعه اقتصادی، جهش و توسعه صنعت پتروشیمی است

راهکار توسعه اقتصادی، جهش و توسعه صنعت پتروشیمی است
(دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۰:۲۸

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، صنعت پتروشیمی کشور را دارای ظرفیت‌های بزرگ دانست و گفت: در شرایط کنونی راهکار توسعه اقتصادی کشور، جهش و توسعه صنعت پتروشیمی است.

غلامرضا حیدری، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگا نیپنا، با اشاره به توان بالای صنعت پتروشیمی گفت: پتروشیمی یک منبع د‌رآمد‌ی بزرگ است که بیشترین صاد‌رات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است و تولید محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی در صنعت پتروشیمی و صادرات آن می‌تواند پشتوانه اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: پتروشیمی را می‌توان زیربنای صنعت کشور دانست، این صنعت د‌ر ایران از امکانات و ظرفیت‌های خوبی برخورد‌ار است، یکی از این ظرفیت‌ها نیروی انسانی کارآمد و باتجربه است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

حیدری تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی‌های کشور خوشبختانه هم اکنون در مسیر توسعه اقتصادی گام بر می‌دارند، این مهم بسیار حائز اهمیت است، زیرا توسعه پتروشیمی سدی مقاوم در برابر خام فروشی است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: چنانچه می‌خواهیم اقتصاد کشور در مسیر توسعه گام بردارد، باید قوانینی به سود صنعت پتروشیمی کشور وضع شود تا این صنعت بتواند بدون مشکل به توسعه صادرات و ارزآوری کشور کمک کند.

وی ادامه داد: پتروشیمی سودآور و ارزآورترین صنعت کشور در شرایط فعلی محسوب می‌شود، از این رو جایگزینی صادرات غیرنفتی به منظور افزایش درآمدهای کشور باید به عنوان یک اصل، مدنظر قرار گیرد.

تعداد بازدید : ۶,۷۴۷