توسعه صنعت پتروشیمی باید اولویت سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور باشد

توسعه صنعت پتروشیمی باید اولویت سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور باشد
(یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۱:۳۵

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وجود منابع غنی نفت و گاز در کشور گسترش صنعت پتروشیمی باید در اولویت‌ سیاست‌های توسعه اقتصادی قرار گیرد.

عبدالکریم حسین زاده، در گفتگو با خبرنگار نیپنا مهمترین اولویت سیاست‌های راهبردی توسعه صنعت پتروشیمی کشور را افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی دانست و گفت: تحقق راهبردهای این صنعت و گسترش صنایع پایین‌دست پتروشیمی باید در اولویتقرار گیرد و به ویژه امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده است باید به سمت بومی سازی صنایع و تجهیزات صنعت پتروشیمی حرکت کرده  و حتی صادرات آنها فکر کنیم.

وی به افزایش ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی از جمله اوره و متانول در کشور اشاره کرد و افزود: طی چند سال اخیر و باوجود مشکلات و تحریم‌های اقتصادی، ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی افزایش یافته که این مهم نشان دهنده جایگاه ویژه این صنعت استراتژیک در کشور است و با تکمیل زنجیره ارزش می توان محصولات نهایی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی تصریح کرد: پتروشیمی یک منبع د‌رآمد‌ی بزرگ است که بیشترین صاد‌رات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است و باید در سال جهش تولید نیز این افزایش صادرات مدنظر مسئولان این صنعت قرار گیرد. چنانچه می‌خواهیم اقتصاد کشور در مسیر توسعه گام بردارد، مناسب‌ترین راه آن جهش هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی و صادرات گسترده محصولات این صنعت است.

حسین زاده گفت: پتروشیمی‌ها در مسیر توسعه اقتصادی و زیرساختی گام بر می‌دارند، کمک به توسعه این صنعت و رفع نیازهای مالی و بودجه‌ای آن، سدی مقاوم در برابر خام فروشی است.

تعداد بازدید : ۹۷۲