پتروشیمی صنعتی تاثیرگذار در بازار سرمایه ایران

پتروشیمی صنعتی تاثیرگذار در بازار سرمایه ایران
(سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹) ۱۳:۰۱

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که پتروشیمی یکی از مهمترین صنایع کشور است و سهم ارزش افزوده بالایی در اقتصاد دارد، گفت: پتروشیمی صنعتی تاثیرگذار در بازار سرمایه ایران محسوب می‌شود.

عدل هاشمی‌پور، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،  در گفتگو با خبرنگار نیپنا صنعت پتروشیمی را از جمله صنایع بزرگ و تاثیرگذار بازار سرمایه در ایران دانست و گفت: صنعت پتروشیمی ایران را باید یکی از بزرگترین تامین کنندگان محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی جهان به ویژه کشورهای آسیایی دانست.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی بخش زیادی از صنعت، بازار سرمایه و صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهد، افزود: تغییرات و تحولات این صنعت نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد .صنعت پتروشیمی از  جمله صنایع اشتغال زا در ایران است که به عنوان تغذیه کننده سایر بخش‌های صنعت می‌تواند به عنوان موتور حرکت اقتصاد کشور را ایفا کند.

هاشمی‌پور با تاکید بر اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد جهش چشمگیر صنعت پتروشیمی خواهیم بود، تصریح کرد: اگرچه تحریم و حتی شیوع ویروس کرونا مشکلاتی برای صادرات غیرنفتی ما از جمله صنعت پتروشیمی ایجاد کرده است، اما هنوز هم محصولات این صنعت در جایگاه نخست صادرات غیرنفتی قرار دارد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به نقش و جایگاه مهم صنعت پتروشیمی در اقتصاد ایران اشاره و عنوان کرد: پتروشیمی نخستین زنجیره پس از نفت است، همچنین موضوع ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی نقش مهمی در جلوگیری از خام فروشی دارد و باید این صنعت در مسیر تکمیل زنجیره و تولید محصولات نهایی حرکت کند.
وی با بیان اینکه مجلس آینده باید بیش از گذشته از صنعت پرسود پتروشیمی حمایت کند، گفت: بخش پایین‌دستی صنعت پتروشیمی می‌تواند سهم بزرگی را در اقتصاد کشور داشته باشد وبرای  تحقق تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی توسعه و تقویت صنایع تکمیلی نیازمند برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و حمایت است.
 
تعداد بازدید : ۲,۳۷۹