تولید بیش از 170هزار بطری مواد ضد عفونی کننده در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

تولید بیش از 170هزار بطری مواد ضد عفونی کننده در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی
(چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹) ۱۳:۵۰

تولید ماده ضدعفونی کننده دست در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به بیش از 170 هزار بطری رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، صنعت پتروشیمی ایران همچنان از تمامی ظرفیت های موجود برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده می کند و با مشارکت شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی کارون تولید محلول آنتى سپتیک و  آب ژاول با هدف تامین بخشی از نیازهای کشور برای مواد ضد عفونی کننده  از ابتدای اسفند ماه آغاز شد و این روند همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تاکنون  بیش از ۱۷۰ هزار بطری نیم لیتری مواد ضدعفونی کننده دست تولید کرده است و بیش از ۱۶۰ هزار بطری از این مواد تا این لحظه در میان مناطق عملیاتی ماهشهر و عسلویه و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت ، بهداشت و درمان صنعت نفت و سایر بیمارستان‌ها و اداره های دولتی کشور توزیع شده است.

همچنین با توجه به این که مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصول به صورت مشارکت شرکت‌های پتروشیمی ودر مواردی دیگر شرکت های تابعه  وزارت نفت انجام می شود ۷۰ درصد از حجم تولید به شرکتهای مشارکت‌کننده تخصیص و ۳۰ درصد به عنوان مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی در میان بیمارستان های دولتی و سایر سازمان ها و ادارات توزیع می  شود.

 از دیگر اقداماتی که در سطح صنعت پتروشیمی انجام شده است  می‌توان به تلاش واحدهای تولیدی برای تداوم تولید و عرضه محصولات مختلف پتروشیمیایی و حفظ آرامش بازا‌ر در حوزه صنایع پایین دستی اشاره کرد.

بر پایه این گزارش ، تولید روزانه ۱۵۰ تن آب ژاول  با غلظت  ده درصد در پتروشیمی کارون و عرضه گسترده آن در سطح کشور از اقدام های بسیار ارزشمندی است که با تلاش این مجتمع پتروشیمی و حمایت های  برخی مجتمع ها سبب شده تا بخشی از نیازهای کشور به محصولات ضد عفونی کننده تامین شود.

 تولید و تحویل بیش از ۲۰۰ هزار کیلوگرم مواد اولیه موردنیاز برای تولید پارچه های مخصوص البسه بیمارستانی از دیگر اقداماتی بوده که به  منجر به تولید ۲ میلیون دست لباس بیمارستانی استاندارد برای کادر درمان خواهد شد و می تواند کمک  بسیار خوبی برای تامین نیازمندی های  بخش درمان کشور باشد.

تعداد بازدید : ۳,۳۱۹