برنامه ریزی گسترده پتروشیمی شهید تندگویان برای صیانت از محیط زیست

برنامه ریزی گسترده پتروشیمی شهید تندگویان برای صیانت از محیط زیست
(سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹) ۱۱:۳۵

پتروشیمی شهید تندگویان برنامه ریزی های مختلفی را برای حفظ و صیانت بیشتر از محیط زیست در سال 99 انجام داده است.

سیدرضا قاسم شهری مدیر عامل پتروشیمی تندگویان در گفتگو با خبرنگار نیپنا از برنامه های این شرکت برای حفظ محیط زیست و انجام اقدام های مختلف برای تبدیل شدن به یک پتروشیمی سبز تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: اقدام های مهمی آغاز شده که یکی از آنها بازیافت آب ریجکت کولینگ است و با این طرح حدود ۳۵۰ مترمکعب در ساعت آب قابل بازیافت خواهد بود . پروژه دیگر فاین ریکاوری یا جمع آوری پودر داخل سایت است که این پروژه برنامه ریزی شده و در سال جاری اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد : با وجود اینکه محصولات بازیافت شده قابلیت استفاده در تولید و ایجاد ارزش افزوده دارند اما کاهش آلایندگی زیست محیطی در اولویت اجرای پروژه‌های ما قرار دارد.

قاسم شهری ادامه داد: بهبود عملکرد کارخانه بر اساس استاندارهای محیط زیست از دیگر اقدامات صورت گرفته است ‌که بر این اساس پتروشیمی شهید تندگویان از لیست صنایع آلاینده ‌خارج شده و در سال ۱۴۰۰ به یک صنعت سبز تبدیل خواهد شد این اقدامات علاوه بر کمک به محیط زیست با توجه به جریمه 50 میلیارد تومانی سالانه آلایندگی زیست محیطی، ‌به سودآوری شرکت کمک خواهد کرد.‌

مدیرعامل پتروشیمی شهیدتندگویان در مورد برنامه های سال جاری این شرکت به افزایش تولید در تمامی واحدهای این مجموعه تاکید کرد و گفت: در سال گذشته با وجود تامین نیاز داخل صادرات نیز داشتیم. با اجرای طرح‌های توسعه‌ای که به منظور بهبود و افزایش تولید برای همه واحدها طراحی شده است یعنی  مطالعات پروژه انجام شده و به مرحله اجرا رسیده انتظار داریم که تنگناهای تولید در تمامی واحدها تحت اجرای این پروژه ها برطرف شود.

مدیر عامل پتروشیمی تندگویان به اجرای طرح توسعه‌ای SSP با استفاده از توان مهندسان و سازندگان داخلی اشاره کرد و گفت: این طرح قرار بود با استفاده از لایسنس یک کشور آسیایی انجام شود که به دلیل مبارزه با شیوع بیماری کووید‌۱۹ به استفاده از توان داخل روی آوردیم و مناقصه‌ای بین شرکت‌های داخلی برگزار خواهد شد. در این اقدام ضمن بهره‌مندی از توان متخصصین پتروشیمی شهید تندگویان به همراه توان شرکت‌های داخلی به توان مضاعفی دست خواهیم یافت که پروژه را پیش می‌برد.

تعداد بازدید : ۲,۶۵۳